کد خبر: 262724
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
بازدید 2310
باشگاه مادران قصه گو افتتاح شد

آیین افتتاح باشگاه مادران قصه گو و گشایش بیست و چهارمین هفته کتاب فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه فرهنگی هنری آفتاب مهر صبا با شعار «ایران می خواند، شیراز می خواند» و با حضور مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این آیین که شامگاه دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و با حضور جمع کثیری از مدیران استانی از جمله: معاون استاندار، مدیر کل ارشاد اسلامی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و مدیر کل صدا وسیمای فارس برگزار شد، زهرا افتخاری مدیرکل مراکز پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان با بیان اینکه در آفرینش زن و مادر، صدا، ترنم، مهر، عاطفه و حتی نوازش دست های مادرانه ی زن باعث شد تا نقش همسری و مادری را ایفا کنند گفت: زنان به عنوان یکی از آفرینش های خوب خدا انتخاب شدند تا مادر باشند.
وی راز شگفت قصه ها را تکاپو برای جان بخشیدن به روح های افسرده برشمرد و عنوان کرد: به حرمت هفته کتاب که در آن قرار داریم بر آن شدیم محفلی در قالب باشگاه مادران قصه گو تشکیل دهیم تا به مادران جوان اهمیت قصه را یادآوری کنیم.
افتخاری به اهمیت نقش کتاب در پرورش نسل های نو اشاره کرد و گفت: دایره ی واژگانی کودکانی که کتاب می خوانند و قصه می شنوند غنی تر از آنانی است که نه قصه می شنوند و نه کتابی می خوانند.
مدیر کانون فارس ابراز امیدواری کرد با تشکیل باشگاه مادران قصه گو در شیراز، ارتباط مادران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان اجتماع با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بیش از پیش باشد.
وی با اشاره به این موضوع که کانون پرورش فکری ناشر بیش از 850 عنوان کتاب در رده های سنی متفاوت است خبر از حضور و ارایه محصولات کانون پرورش در پانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس داد و گفت: اکنون در 20 مدرسه استان فارس این امکان فراهم شده که محصولات واحد تولید کانون پرورش فکری از جمله کتاب های این نهاد دیرپا توزیع شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در آیین گشایش باشگاه مادران قصه گو که همزمان شد با راه اندازی کانال مجازی این باشگاه از جمله داشته های انسان را زبان عنوان کرد که از آن خداوند یزدان است.
بهزاد مریدی با پیش کشیدن 4 فرضیه پیرامون خاستگاه زبان نزد انسان، با بیان اینکه عده ای به این باور دارند که خاستگاه زبان طبیعت است، عنوان کرد: فرضیه های متعددی در این بین قرار می گیرد که حتی برخی معتقدند زبان میراثی است که از پدران ما به جای مانده است.
دبیر بیست و چهارمین هفته کتاب استان فارس بهترین دوران قصه گویی را به باور صاحب نظران در میانه 18 تا 36 ماهگی کودکان برشمرد و این بخش زمانی رشد را دوره بحران دانست و گفت: چنانچه مادران در تمامی دوران بارداری وضع نامطلوب داشته باشند ممکن است فرزند خود را دچار بحران سازند، از این رو باور داشته باشیم تمام دوران بارداری مادران بهترین زمان قصه گویی است، زیرا قصه گفتن مادران موجب بالا رفتن قوه ی خلاقیت کودک خواهد شد و بدین شکل میزان تعامل اجتماعی آنان را افزایش می دهد.
راه اندازی کانال تلگرامی «باشگاه مادران قصه گو»، پخش هم زمان کلیپی از همین مراسم، پخش کلیپ های مرتبط با قصه گویی و کتاب، قصه گویی مربیان و مادران و تقدیر از قصه گویان از برنامه های جانبی آیین گشایش هفته کتاب فارس و باشگاه مادران قصه گو بود.
بر اساس این گزارش، در ادامه برنامه های هفته ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، سه شنبه 25 آبان با حضور شهرام شفیعی، نویسنده کتاب «جزیره بی تربیت ها» نشستی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار می شود.