کانون پرورش فکری نقش مهمی را در تربیت و توانمند سازی کودکان و نوجوانان ایفا می کند

اسفندیار احمدی منش در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، مراکز فرهنگی هنری کانون را دارای ظرفیت های خوب و مناسبی برای پرورش صحیح کودکان و نوجوانان دانست و بر لزوم توجه به این مراکز تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، فرماندار پاسارگاد سه مؤلفه: بهداشت، آموزش و امنیت را عامل توانمندی کشورها برشمرد وگفت: کانون پرورش فکری نیز زیر مجموعه ی مؤلفه آموزش است و اگر ذهنیت کودکان و نوجوانان از همان کودکی با حضور در کانون، پرورش یافته و مسیر خود را پیدا کند می توان ادعا کرد که افراد در آینده انسان های توانمندی برای کشور خواهند بود. احمدی منش خاطر نشان کرد: اگر بی تفاوت از این حوزه بگذریم صدمات جبران ناپذیر آن را در آینده خواهیم دید کما اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از آسیب های اجتماعی که در نوجوانان و جوانان خودنمایی می کند نشانه ی عدم توجه به دوران کودکی است و ما نتوانسته ایم فرزندانمان را راست قامت و توانمند پرورش دهیم.
وی مراکز کانون پرورش فکری را پایگاه های مهم و تأثیرگذاری در زمینه رشد کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با اهمیت دادن به همین مراکز و توجه ویژه به فرهنگ می توان جامعه را از ناهنجاری ها دور و به سمت جامعه متعالی پیش برد.
فرماندار پاسارگاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم رنگ شدن روز به روز ارزش های فرهنگی، تاریخی، دینی و اسلامی و به انزوا رفتن کودکان و نوجوانان گفت: در جامعه ای که فرد گرایی بیش از پیش رواج پیدا کرده و افراد از هم دور می شوند، جمع شدن بچه ها در کانون به دور هم بهترین شیوه از زندگی گذشتگان است که با انزوا و گوشه گیری آن ها مقابله می کند. احمدی منش گفت: بهترین مکان  برای ارتباط مؤثر کودک و نوجوان، مدرسه و کانون است و به همین جهت هم معتقدیم توجه به حوزه های آموزشی و فرهنگی بیش از پیش حائز اهمیت است.
فرماندار پاسارگاد که چند ماهی است سکان شهر را در دست گرفته در زمینه اختصاص بودجه به کانون قول مساعدت داد و گفت به زودی از مرکز فرهنگی هنری کانون در پاسارگاد بازدید خواهد کرد.
مدیر کل کانون فارس نیز در این دیدار ضمن تشریح فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت:
کانون که قدمتی بیش از 50 سال دارد، تخصصی ترین جایگاه کار با کودک و نوجوان است و در این سال ها با فراز و نشیب هایی هم مواجه بوده است. خوشبختانه نگاه فرمانداران به کانون نگاهی مثبت است و با شناختی که فرمانداران از کانون دارند با نگاه فرهنگی در اختصاص بودجه به مراکز فرهنگی هنری کانون تلاش کرده اند. کانون پاسارگاد هم این ظرفیت را دارد که به مرکز تخصصی نجوم تجهیز شود. کودکان و نوجوانان پاسارگاد علاقه مند به نجوم هستند و امید است با همکاری شما بتوانیم در اسرع وقت رصدخانه پاسارگاد را افتتاح کنیم.
زهرا افتخاری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت سینما کانون در سطح کشور گفت: سالن مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد در حال تجهیز و تبدیل شدن به سینمای تخصصی کودک برای نمایش بیش از 100 فیلم تولید کانون است.
افتخاری با اشاره به طرح کانون مدرسه ادامه داد: در سال گذشته با هماهنگی آموزش و پرورش، برخی از مدارس پاسارگاد به طور کامل تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و تعامل کانون و آموزش و پرورش به خوبی انجام شد و بچه ها در فضایی غیر رسمی و با روش غیر مستقیم، دروس خود را در فضای کانون آموختند و روش یاددهی یادگیری بین معلم و مربیان شکل گرفت.
زهرا افتخاری در حاشیه این دیدار از مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد نیز دیدن کرد.