کد خبر: 269233
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
بازدید 875
بیست و پنجمین ققنوس در آسمان فارس به پرواز درآمد

گاهنامه ققنوس کاری از اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس ، مرکز فرهنگی هنری آباده در دوازدهمین سال فعالیت، جدیدترین شماره خود را در خرداد ماه 1396 منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این شماره که با سخن مدیر مسئول آغاز می شود، مطالبی از قبیل: مهمان ققنوسی، با بزرگان آباده، اولین ها، اختراعات اتفاقی، فارس شناسی، هنر، شخصیت ادبی جهان، آثار نقاشی موفق و مطالب خواندنی دیگر به چشم می خورد.
در بخشی از سخنان خواندنی مدیر مسئول نشریه ققنوس با آغاز ناگهان چقدر زود دیر می شود آمده است: انگار همین چند روز پیش بود که در دوازده سالگی به عنوان عضوی به مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان نی ریز می رفتم و برای شرکت در فعالیت های آن مرکز، بی تابی می کردم. سی و هفت سال از آن دوران می گذرد. من دوباره به کانون آمده ام، آن هم به عنوان معاون فرهنگی کانون استان فارس. به ذهنم هم خطورر نمی کرد که بعد از این همه سال این قدر به کانون تعلق خاطر داشته باشم.
سعید رضا کامرانی در بخش دیگری از سخنانش آورده: شاید از آن همه طراوت نوجوانی و شیطنت ها خبری نباشد؛ ولی نمی دانم چرا پس از این همه سال در این محیط جدید، اصلا احساس غربت نمی کنم. معاون فرهنگی کانون فارس صحبت هایش را با تقدیر از همکاران دست اندرکار نشریه به پایان رسانده است.
اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری آباده، در صفحه «زیر نور ماه» به قسمتی از زندگی شهید محمدرضا کریمی اهل بانه استان کردستان پرداخته اند و در بخش «فارس شناسی»، شهرستان فیروزآباد واقع در غرب ناحیه مرکزی استان فارس را معرفی کرده اند. همچنین صفحه هنر بیست و پنجمین شماره ققنوس این بار به هنر پته دوزی؛ میراث به جا مانده از کرمان اشاره کرده و محمد رضا شمس، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز در صفحه شخصیت ادبی جهان معرفی شده است.