کد خبر: 269264
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
بازدید 1407
کارگاه مهارت آموزی «مدیریت اقتصاد خانواده»

کارگاه مهارت آموزی«مدیریت اقتصاد خانواده» با حضور کارکنان دفتر استان در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، صدرالله جعفری که آموزش این مهارت را بر عهده داشت ضمن تعریف علم مدیریت و اقتصاد، با اشاره به انواع مهارت های فنی، انسانی و ادراکی در علم مدیریت بر لزوم تفاهم، ساده زیستی، خوش خلقی و توکل به خدا تأکید کرد.
وی گفت: مدیریت اقتصادی یک هنر است و مؤلفه های این هنر را، مدیریت بر درآمد و هزینه، برنامه ریزی، اصلاح الگوی مصرف، پس انداز و هماهنگی در امور و رفتار برشمرد.
پیش از آغاز این نشست، مدیر کل کانون فارس با اشاره به اساسی ترین بنیان جامعه، خانواده را یک سیستم دانست که افراد آن قصد دارند به هدف مشترک برسند. زهرا افتخاری گفت: گاهی در خانواده ها جابه جایی نقش به وجود می آید و باعث تزلزل در آن می شود که اگر هر کس بنا به مسئولیت و وظیفه خود به ایفای نقش بردازد از بسیار از مشکلات پیشگیری به عمل می آید. افتخاری خانواده را مجموعه ای منظم دانست که با تدبیر، برنامه ریزی و سازماندهی می تواند اهداف را محقق سازد.
کارگاه مهارت آموزی «مدیریت اقتصاد خانواده» به مدت 2 ساعت در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس برگزار شد و قرار است به صورت سلسله نشست ها و با پرداختن به مهارت های مختلف زندگی دنبال شود.