جایگاه کانون پرورش فکری با اهداف مشخص و نیروهای متخصص مثال زدنی است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با زهرا افتخاری دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، محمد فرخ زاده که با هدف هماهنگی های بین دستگاهی در این اداره کل حاضر شده بود تعامل بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را ضروری دانست وگفت: کانون پرورش فکری با اهداف مشخصص و وجود نیروهای متخصص جایگاه ارزشمند و مثال زدنی دارد که می تواند به سازمان در زمینه آموزش و پیشگیری و اطلاع رسانی کمک کند. وی خواستار تعامل و همکاری دو دستگاه شد و گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، قصد راهبری دارد تا جامعه را به سمت ایمنی سوق دهد و در این راه با اجرای جشنواره های مختلف، جذب آتش نشان های کوچک و تولید محتوا گام های خوبی را برداشته است تا به هدف سازمانی خود که «هر شهروند یک آتش نشان» است برسد.
فرخ زاده یکی از مهم ترین اهداف سازمانش را آموزش شهروندی عنوان کرد که بخش مهمی از این آموزش در حوزه کودکان و نوجوانان است و کانون را بهترین پایگاه در این امر دانست.
در این دیدار مدیر کل کانون فارس با اشاره به جایگاه و فعالیت های کانون پرورش فکری گفت: مراکز کانون پرورش فکری با تکیه بر آموزش های فرایند محور و غیر مستقیم سعی در پرورش اندیشه و خلاقیت کودکان و نوجوانان دارد و با انجام فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مهارت های حل مسئله، جرأت ورزی، کنترل خشم و خودآگاهی را به کودکان و نوجوانان می آموزد.
افتخاری مهم ترین رسالت کانون را مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و در زمینه همکاری با سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی بر اساس آموزش محوری و فرایند محوری قول مساعدت داد.
معاون فرهنگی اداره کل کانون فارس نیز گفت: نگاه فرهنگی تأثیرات مطلوبی را بر سازمان ها خواهد گذاشت و کانون نیز با بیش از نیم قرن تجربه، و با ماهیت فعالیت فرهنگی در این راه تلاش های مفیدی را انجام داده است. سعید رضا کامرانی توجه به فرهنگ را یک ضرورت دانست و گفت: همکاری مشترک کانون و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی می تواند نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.
به زودی در زمینه همکاری کانون پرورش فکری کودکانونوجوانان فارس و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تفاهم نامه ای امضا می شود.