کد خبر: 269519
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
بازدید 917
همراه با ماه خوبی ها در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس

ماه رمضان، فرصت خوبی بود تا در آستانه ی فصل تابستان و اوقات فراغت، مربیان خوب کانون با گرد هم آوردن اعضای کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری و این بار بیشتر با هدف انجام فعالیت های مذهبی در قالب های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اعضا را بیش از پیش با فرایض دینی و روزه داری آشنا کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، بر این اساس ویژه برنامه «یک آسمان نیاز» با حضور اعضای دختر در مرکز فرهنگی هنری بوانات برگزار شد. فعالیت هنری، مسابقه حضوری، برپایی نماز جماعت و صرف افطاری از جمله برنامه های اجرایی مرکز در این روز بود.
فعالیت های متنوعی نیز در مرکز فرهنگی هنری اقلید با عنوان «دست های سبز دعا» با حضور اعضای فعال کودک و نوجوان دختر اجرا شد. نمایش فیلم، کاردستی، نقاشی، نمایش خلاق، آموزش پخت حلوا و اهدا به کودکان بی سرپرست تحت پوشش اداره بهریستی و مسابقه تهیه حلوا و ژله با حضور مادران اعضا، شرکت در نماز جماعت مسجد محله و صرف افطاری از جمله برنامه های اجرایی در این مرکز عنوان شده است.
ویژه برنامه «ماه خوبی ها» با حضور اعضای دختر در مرکز فرهنگی هنری کازرون اجرا شد. اعضا از اول ماه مبارک با عشق و علاقه سرود تمرین کرده و در مراسم افطاری اجرا کردند، قرآن خواندند،در مورد چرایی و فلسفه روزه صحبت و به قصه گویی پرداختند. همچنین اعضای کودک مرکز کازرون روزه کله گنجشکی را در ویژه برنامه ماه خوبی ها تجربه کردند. شعر خوانی توسط شاعر کوچک کانون، قصه گویی، اجرای سرود و خواندن دفترچه خوبی ها (که اعضا از اول ماه رمضان تهیه کرده و تمامی کارهای خوب اطرافیان را نوشته بودند)،تشویق اعضایی که روزه کامل و کله گنجشکی گرفتند و افطار با نان های بهشتی از برنامه های انجام شده در این روز بود. در ادامه ویژه برنامه خوبی ها در مرکز کازرون، اعضای نوجوان پسر نیز در مراسم افطاری شرکت کردند. پرسش و پاسخ در مورد فریضه روزه،اجرای نمایش خضر و موسی توسط اعضا، قصه گویی و افطاری برنامه های مرکز کازرون برای آقا پسرها بود.
در مرکز فرهنگی هنری پاسارگاد نیز با حضور 80 نفر از اعضا طی دو روز مراسم افطاری برگزار شد.
ویژه برنامه ی «سفره ای از جنس نور» عنوان فعالیت مرکز فرهنگی هنری آباده در ماه مبارک رمضان بود.در این برنامه که با حضور اعضای فعال و نوجوان دختر و پسر با برنامه های متنوعی از قبیل: مراسم دعای توسل، اجرای مسابقه ی حضوری، قرائت متن ادبی، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات مختلف، بر پایی نماز جماعت،صرف افطار همراه بود.
ویژه برنامه روز قدس در مرکز فرهنگی هنری مرودشت با معرفی وقایع روز قدس، ساخت کاردستی با استفاده از خرده های کاغذ رنگی (ساخت پرچم فلسطین)شعر خوانی (خواهرم پرنده شد ) و سردادن شعار مرگ بر اسراییل در حمایت از کودکان فلسطینی همراه بود.
روز قدس با اجرای برنامه های نقاشی،ایستگاه ادبی، معرفی کتاب، شعر خوانی و مسابقه حضوری در مرکز فرهنگی هنری زرقان همراه شد.
اعضای نوجوان دختر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 جهرم با هدف نهادینه کردن فرهنگ حضور در نماز جماعت به مسجد نزدیک کانون رفتند و بسته های افطاری ساده ای را به نماز گزاران تقدیم کردند. اعضا ساعاتی پیش از اذان مغرب در کانون و با همراهی مربیان بسته های ساده ی افطاری را آماده کردند.
سفره آسمانی در مرکز فرهنگی هنری صدرا نیز با برنامه های:روخوانی قرآن، قصه گویی، کاردستی، نمایش خلاق، مسابقه  وبرپایی نماز جماعت همراه بود.