تبیین راهکارهای اجرایی تحقق شعار سال جدید

نخستین جلسه ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان قم صبح دیروز در حالی برگزار شد که کارشناسان و مسئولین مراکز استان علاوه بر ارائه پیش بینی ویژه برنامه های خود در سال جدید به تبیین راه کارهای عملی نمودن شعار « اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در ابتدای این جلسه که صبح دیروز در محل دفتر مدیریت کانون استان قم تشکیل شد، محمد مخلصی؛ مدیر کل کانون استان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و روز ملی فناوری هسته ای و هم چنین گرامی داشت یاد و خاطره شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی به تشریح کلیدواژه های مدیریت جهادی، اقتصاد فرهنگی، فرهنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی پرداخته و ویژگی های هریک را بیان نمود.
مدیر کل کانون استان قم ازخودگذشتگی، ایمان و تقوا، تلاش جدی، صداقت، اولویت قائل شدن برای دیگران، سهیم کردن دیگران در کار و تلاش، بهره مندی از ابتکار و نوآوری، کنارزدن محدودیت های زمانی،صرفه جویی در هزینه ها، ازبین بردن بروکراسی اداری و تسهیل در انجام امور را از جمله شاخصه های مدیریت جهادی برشمرد و افزود مدیریت جهادی، مدیریتی با وجهه ی ارزشی و تدبیری عالمانه است.
مخلصی هم چنین با اشاره به صحبت های علیرضا حاجیان زاده؛ مدیرعامل کانون در مراسم اولین روز کاری، تصریح کرد: اساس مدیریت جهادی، تربیت نیروی انسانی توانمند است که مورد توجه مدیرعامل محترم کانون نیز هست و ما باید به آن توجه کنیم.
در ادامه جلسه نیز هریک از کارشناسان و مسئولین مراکز استان به بیان نظرات خود در خصوص راهکارهای عملی کردن شعار اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری پرداختند و تصریح کردند که با توجه به اهداف ذاتی کانون، نوع فعالیت های انجام شده در کانون کاملا هم سو با شعار امسال بوده و هست و مربیان و کلیه همکاران باید در جهت تحقق هرچه بیشتر و بهتر آن کوشا باشند.
بخش دوم نخستین جلسه ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان قم شامل ارائه ویژه برنامه های مراکز نه گانهی کانون استان بود که در این بخش هریک از مسئولین مراکز به بیان اهداف تربیتی سال و نیز برنامه های پیش بینی شده خود پرداختند.
در پایان نیز پس از بحث و بررسی طرح های ارائه شده از سوی مراکز، از مسئولین مراکز 2، 4 و 5  که با انجام امور تبلیغی و معرفی کامل کتابها، محصولات و تولیدات کانون، سهم بیشتری از میزان فروش سالیانه را به مرکز خود اختصاص داده بودند با اهدای لوح یادبود قدردانی شد.