مربیان کانون استان قم «بر سر سفره یاس» نشستند

روز گذشته جمعی از بانوان شاغل در کانون استان قم در اردویی فرهنگی تفریحی با عنوان «بر سر سفره یاس» که به مناسبت گرامی داشت روز زن در کنار بارگاه امام زاده نورعلی روستای کرمجگان برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این اردوی یک روزه که به همت واحد روابط عمومی کانون استان و با هدف ترویج و تاکید بر سبک و سیره ی زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و تاسی به ایشان در انجام وظایف و مهارت های مختلف زندگی بانوان برگزار شد.
بر این اساس کارشناسان، مربیان و مسئولین واحدهای ستادی شرکت کننده در این اردو در ساعت صبح پس از گشت و گذار در طبیعت زیبای روستای کرمجگان، در برنامه ای با عنوان «سفره ی تجربه» غذاهایی را با استفاده از مواد اولیه ای که در اختیار آن ها گذاشته شده بود پخته و به صورت گروهی با به کارگیری وسایل و امکانات محدود و در مدت زمان کوتاه طبخ کردند.
در ساعت عصر نیز سفره ی نمادین کوچکی با عنوان «سفره ی یاس» در کنار ضریح امام زاده نورعلی که ازنوادگان امام سجاد (ع) می باشد پهن شد که مزین به نان جو، خرما، نمک و کاسه های شیر بود.
مرضیه ثمرده حقیقی؛ کارشناس مسئول کانون استان قم ضمن یادآوری شان و مقام و منزلت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، قصه ی حدیث شریف کسا را برای همکاران و زائرین و مجاورین این امام زاده تشریح کرده و نکات اخلاقی و تربیتی نهفته در این حدیث شریف را که به منشور اخلاقی ائمه ی اطهار (ع) نیز مشهور است بازگو کرد.
در پایان نیز به رسم تبرک خرما و نان جویی که بر سر این سفره ی کوچک که متبرک به نام و یاد بزرگ بانوی عالم حضرت فاطمه (سلام الله علیها)بود در میان حاضران پخش شده و عکسی نیز به یادگار ثبت شد.