کد خبر: 233098
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
بازدید 5875
همراه با دختران آفتاب در روز دوم اردوی کانون استان قم

اعضای دختر مراکز کانون استان قم در دومین روز از اردوی فرهنگی تربیتی « دختران آفتاب » از آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی شهر همدان دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اعضای شرکت کننده در این اردوی سه روزه، پس از صرف صبحانه در ساعات اولیه ی صبح برای بازدید از غار آبی علی صدر از اردوگاه خارج شدند.
پس از آشنایی با جاذبه های طبیعی این غار آبی و بازدید از تالارها و قسمت های مختلف آن، دختران آفتاب عازم شهر لالجین شدند.
آنان با حضور در یک کارگاه سفال گری، از نزدیک با مراحل مختلف ساخت و آماده کردن ظروف و اشیاء سفالی آشنا شده و با طرح سوالات خود از استاد بهمنی؛ یکی از سفالگران لالجینی آگاهی بیشتری در این زمینه کسب کردند.
براین اساس اعضای دختر کانون استان قم پس از خرید سوغات سفالی شهر همدان به اردوگاه بازگشتند تا برای اقامه ی نماز ظهر و عصز آماده شوند.
بازدید از موزه ی تاریخ طبیعی شهر همدان و مجموعه ی فرهنگی تاریخی آرامگاه بو علی سینا برنامه ی عصرگاهی دختران آفتاب در دومین روز از این اردوی فرهنگی تربیتی بود.
شایان ذکر است مراسم اختتامیه و جنگ شادی نیز در شب روز دوم به اجرا درآمد که با اجرای برنامه های متنوع و جذاب شب پرخاطره ای را برای دختران آفتاب رقم زد.
در ابتدای این مراسم محمد مخلصی؛ مدیر کل کانون استان قم ضمن تبریک ایام دهه ی کرامت و میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) و امام رضا (علیه السلام) از القاب و ویژگی های اخلاقی بانوی کرامت یاد کرده و ایشان را الگویی کامل برای دختران مسلمان ایرانی دانست.
وی هم چنین با اشاره به فواید و اثرات اردو و هم چنین اهدافی که از اجرای برنامه ها و کارگاه های مختلف مد نظر بوده است، فرصت های به وجود آمده در این اردو را فرصتی برای تفکر بیشتر و ایجاد سوال در ذهن پویای نوجوانان بر شمرد و از تلاش مربیان و مسئولان برگزاری این اردوی سه روزه قدردانی کرد.
مدیر کل کانون استان قم هم چنین تلاش در جهت تقویت و تثبیت ویژگی های مدنیت ایرانی و اسلامی در ذهن نوجوانان را از دیگر اهداف این اردو عنوان کرد.
در ادامه دو نفر از دختران ترک زبان مرکز شماره8 با لباس های محلی به روی سن آمده و برخی از آداب و رسوم اقوام ترک در جشن ها و مناسبت های ملی مذهبی را برای حاضرین بازگو کردند.
اجرای سرود حضرت معصومه (سلام الله علیها) توسط اعضای مرکز شماره 4 و 5 و برنامه ی «اردو نیوز» که در آن دو عضو مرکز شماره ی 2 و 7 نوشته های خود را در خصوص اخبار و وقایع اردو به زبان طنز قرائت کردند از دیگر برنامه های اجرا شده در جنگ شبانه بود.
در این مراسم هم چنین مرضیه ثمرده حقیقی؛ کارشناس مسئول استان و دبیر اجرایی اردوی «دختران آفتاب» ضمن تقدیر از زحمات دست اندرکاران، مسئولان و مربیان حاضر در اردو، توضیحاتی را درخصوصروند اجرایی اردو ارائه داد.
شایان ذکر است قرائت اشعار و متون با موضوع حضرت معصومه (سلام الله علیها) و برادر ایشان حضرت امام رضا (علیه السلام) توسط اکرم الف خانی؛ مجری این مراسم، حال و هوای خاصی را در حاضرین ایجاد کرد.
اردوی فرهنگی تربیتی «دختران آفتاب» با رویکرد سبک زندگی دختر مسلمان ایرانی، با حضور 50 نفر از نوجوانان دختر کانون استان قم به مدت سه روز در اردوگاه ایثار همدان برگزار شد.