کد خبر: 233107
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
بازدید 7795
دختران آفتاب با سفالینه ها خداحافظی کردند

اردوی فرهنگی تربیتی «دختران آفتاب» که با رویکرد سبک زندگی دختر مسلمان ایرانی و با حضور 50 نفر از نوجوانان دختر عضو مراکز کانون استان قم آغاز شده بود، پس از سه روز در اردوگاه ایثار همدان پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، دختران نوجوان در سومین روز از این اردوی تابستانی، پس از اقامه ی نماز و صرف صبحانه، در کارگاه «نقش و نگار مهر» شرکت کرده و شال های سفیدی را که در بسته های فرهنگی خود داشتند با هدایت مربیان، طراحی کرده و بر روی آن نقش زدند.
بر اساس این گزارش توجه به حجاب و عفاف و لزوم پوشش کامل برای دختر مسلمان ایرانی از اهداف برگزاری این کارگاه بود تا دختران نوجوان با ذوق، سلیقه و خلاقیت خود ابتدا شال های خود را نقاشی کرده و سپس با شیوه های مختلف بستن شال آشنا شوند.
برنامه ی بعدی دختران آفتاب در آخرین روز از این اردو، رفتن به بازار و تهیه ی سوغات شهر همدان بود.
گفتنی است پس از صرف نهار، محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم بسته های سوغاتی را که شامل ظروف سفالی و هم چنین نان کماج بود به دختران آفتاب و مربیان و دست اندرکاران اردو هدیه کرده و بسته هایی از تولیدات کانونی را نیز به مسئولین اردوگاه ایثار اهدا کرد.
شایان ذکر است در این اردوی سه روزه، بخش «رادیو اردو» که توسط روابط عمومی کانون استان قم و با همراهی و همکاری اکرم الف خانی؛ مربی ادبی مراکز استان قم ایجاد شده بود، در ساعات فراغت اعضا فعال بوده و علاوه بر پخش موسیقی های مرتبط با اعیاد دهه ی کرامت و هم چنین روز دختر، سعی در ایجاد فضای شاد و پرنشاط در اردو داشته و به معرفی اجمالی شخصیت ها و اماکن تاریخی همدان می پرداخت.
هم چنین مشارکت اعضا در برنامه های رادیو نیز قابل توجه بوده و اعضا با نوشتن اخبار طنز اردوگاه و خوانش آن در رادیو اردو، لحظه های شادی را برای دوستان خود رقم زدند.
اردوی تابستانی « دختران آفتاب» با رویکرد سبک زندگی دختر مسلمان ایرانی و با حضور 50 نفر از نوجوانان دختر عضو مراکز کانون استان قم طی روزهای هشتم تا یازدهم شهریورماه  به مدت سه روز در اردوگاه ایثار همدان برگزار شد.