کد خبر: 233386
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
بازدید 7394
پسران نوجوان مراکز کانون قم با آفتاب همسفر شدند

جمعی از اعضای نوجوان مراکز کانون استان قم هم زمان با روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه، طی اردوی یک روزه با عنوان «همسفر با آفتاب» به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و امام زاده نورعلی روستای کرمجگان رفته و از قدمگاه امام رضا (ع) در مدرسه ی علمیه ی رضویه نیز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این اردوی یک روزه با حضور 46 نفر از اعضای پسر مراکز کانون استان برگزار شد و شامل بازدید از چند مکان مذهبی و اجرای فعالیت های فرهنگی ادبی بود.
بر اساس این گزارش، اعضای نوجوان در ابتدا به حرم مطهر حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها) رفته و پس از گلباران ضریح بانوی کرامت زیارت نامه ی ایشان را به صورت جمعی قرائت کردند.
مدرسه ی علمیه ی رضویه مکان دیگری بود که اعضا به همراه مربیان خود به آنجا رفتند تا از قدم گاه امام رضا (علیه السلام) دیدن کنند.
بر اساس توضیحات یکی از مسئولین مدرسه ی علمیه، حضرت رضا (علیه السلام) در زمان هجرت خود از قم عبور کرده و در چاهی که هم اکنون در مدرسه ی رضویه قرار دارد غسل کرده اند.
نوجوانان شرکت کننده در اردوی «همسفر با آفتاب» پس از آن به روستای کرمجگان رفته و ساعات بعدی اردو را در جوار امام زاده نورعلی سپری کردند.
معرفی امام زاده نورعلی توسط فریده گرامی؛ مسئول مرکز شماره 9، اجرای مسابقه دهه ی کرامت توسط مریم کریمی؛ مربی فرهنگی مرکز شماره 1 و اجرای مسابقه ی مشاعره توسط سید حبیب نظاری؛ کارشناس ادبی کانون استان قم از جمله برنامه های اجرا شده در این اردو بود.
اعضای کانون استان قم هم چنین در ساعت عصر، در برنامه ای پرنشاط با عنوان « جشنواره ی بلال» شرکت کرده و ضمن شکل دادن خلاقانه ی بلال های خود، عصرانه ای متفاوت و پرهیجان را با دست های خود آماده کردند.
اردوی یک روزه ی «همسفر با آفتاب» از جمله برنامه های کانون استان قم در دهه ی کرامت بود که هم زمان با روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه با حضور جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضای پسر نوجوان مراکز کانون استان قم برگزار شد.