کد خبر: 233480
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
بازدید 3409
مدیرعامل کانون: کودکان را جدی بگیریم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت که برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک امسال به دنبال این است که موضوع کودکان در تمامی سطوح جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، علیرضا‌ حاجیان‌زاده در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در ایران که با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف در کانون برگزار شد، تاکید کرد: اگرچه تمامی ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در طول سال فعالیت‌هایی را در این حوزه انجام می‌دهند اما همکاری آن‌ها با یکدیگر در چنین مناسبت‌هایی باعث هم‌افزایی و تبادل تجربه و در نهایت ایجاد فضایی مناسب در افکار عمومی داخلی و خارجی می‌شود.
وی در عین حال با بیان این‌که مسایل کودکان در جوامع مختلف و در حوزه‌های گوناگون مورد غفلت قرار می‌گیرد و جدی گرفته نمی‌شود یادآور شد که دستگاه‌های مختلف می‌توانند با همکاری یکدیگر در این مسیر قدم‌های بلند ‌و محکم‌تری بردارند.
حاجیان‌زاده توضیح داد که گفت‌و‌گوهایی با دولت و نمایندگان مجلس صورت گرفته است تا در این زمینه توجه به کودکان تنها به یک روز و یک هفته محدود نشود در عین حال خانواده‌ها نیز باید نسبت به مسایل فرهنگی فرزندان‌شان حساسیت بیشتری به خرج بدهند.
مدیرعامل کانون در ادامه خواستار فعال‌تر شدن فراکسیون کودک در مجلس شد و گفت برنامه‌های هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک در مهر ماه امسال تنها به کانون اختصاص ندارد و تمامی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در برپایی آن مشارکت خواهند داشت.
وی از برپایی مراسم روز جهانی کودک در 16 مهر با حضور مقام‌های کشوری و نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خبر داد.
به گفته‌ی حاجیان‌زاده این برنامه‌ها در سطح کشور نیز توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و به دنبال آن هستیم به این بهانه، فضای طرح مسایل کودکان در جامعه را تقویت و برای اعمال عدالتی فراگیر در مناطق مختلف کشور در این زمینه تلاش کنیم.
توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه از جمله نکاتی بود که مدیرعامل کانون بر اهمیت توجه به آن در برنامه‌های هفته ملی کودک تاکید کرد.
در این نشست معاونان و مشاوران مدیرعامل کانون و نمایندگان وزارت‌خانه‌های کشور، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، و سازمان‌های میراث فرهنگی و حفاظت از محیط زیست دیدگاه‌های خود را درباره‌ی شیوه‌ی برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک بیان کردند که توجه به هماهنگی بیشتر با یک‌دیگر و گسترش نگاه فرابخشی به برنامه‌ها، لزوم ایجاد فضای بانشاط و امید به آینده همراه با بازی و سرگرمی، تاکید بر مولفه‌های فرهنگی ایران و برخی مسایل و مشکلات زیست محیطی، اهمیت حضور فعال‌تر سازمان‌های مردم نهاد و توجه به مخاطبان خاص به ویژه کودکان دارای نیازهای ویژه از مهم‌ترین مسایل مطرح شده در این نشست بود.
مناف یحیی‌پور مشاور مدیرعامل کانون و دبیر جشنواره هفته‌ی ملی کودک نیز در ابتدای این نشست توضیح‌هایی درباره‌ی برنامه‌های پیشنهادی ارایه و خواستار مشارکت بیشتر همه‌ی دستگاه‌ها و ارگان‌‌های دولتی و غیر دولتی در این برنامه‌ها شد.
برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک اواسط مهر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و نشست‌های هماهنگی این برنامه‌ها هم‌چنان در کانون ادامه خواهد داشت.