کد خبر: 233805
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
بازدید 3403
اولین نشست تبادل تجربه‌ی مربیان هنری کانون استان قم

مربیان هنری کانون استان قم در نشستی نیم روزه تجربیات هنری خود را با یک دیگر به اشتراک گذاشته و پیرامون مباحث هنری در فعالیت‌های کانون به گفت و گو نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، هدف از برگزاری این نشست ارتقاء کمی و کیفی کارگاه‌ها و فعالیت‌های هنری و بهره گیری مربیان از تجربیات یکدیگر بود.
به گفته‌ی فاطمه میرمحمد صادقی؛ کارشناس هنری کانون استان قم در بخش عمومی این نشست که مربیان رشته‌های مختلف آفرینش های هنری حضور داشتند در خصوص فراخوان های داخلی و بین المللی توضیحاتی توسط کارشناسان ارائه و سپس برخی نکات اجرایی در خصوص روند فعالیت های هنری بیان شد.
هم چنین مربیان تجربیات خود را در شرایط مختلف بازگو کرده و ضمن آسیب شناسی مسائل مطرح شده راه ‌کارهایی را جهت بهبود اجرای کارگاه های هنری ارائه دادند.
بر اساس این گزارش در بخش تخصصی این نشست، مربیان به سه گروه نقاشی، خوشنویسی و انیمیشن تقسیم شدند و در قالب کارگاه‌های تخصصی به بحث و بررسی پیرامون آثار برگزیده‌ی مسابقات بین المللی نقاشی وعلل برگزیده شدن آن‌ها، بررسی آثار برگزیده‌ی جشنواره‌های انیمیشن و دلایل انتخاب آن‌ها، بررسی سطح سرمشق‌ها در کارگاه‌های خوشنویسی مراکز و تناسب سرمشق‌ها با گروه‌های سنی مختلف و هم چنین بررسی خلاقیت در به کارگرفتن ابزار خوشنویسی پرداختند.
در ادامه مربیان هنری کانون استان قم به کارگاه چاپ رفته و به صورت تئوری و عملی با 12 تکنیک چاپ آشنا شدند.
ابتدا توضیحاتی در خصوص انواع چاپ توسط یکی از مربیان ارائه شد و سپس شرکت کنندگان ضمن اجرای عملی تکنیک های مختلف چاپ و رنگ، تجربیات خود را در این زمینه با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
 
اولین نشست تبادل تجربه‌ی مربیان هنری کانون استان قم در سال 93، روز سه شنبه 25 شهریور ماه با حضور کارشناسان و مربیان هنری مراکز کانون استان در محل مرکز فرهنگی هنری شماره 9 برگزار شد.