اعضای نوجوان میهمان جماران شدند

پسران نوجوان کانون استان قم روز دوازده بهمن ماه با حضور در اردوی «سایه روشن» به منزل و حسینیه‌ی امام در جماران رفتند و پس از بازدید از کاخ شاه در سعدآباد مرقد مطهر امام خمینی (ره) را زیارت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این اردوی فرهنگی زیارتی که با شرکت 40 نفر از اعضای نوجوان مراکز کانون استان برگزار شد، با هدف ایجاد مقایسه‌ی ذهنی در ذهن نوجوانان میان سبک زندگی حاکم دینی و حاکم غیر دینی صورت گرفت.
بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این اردو ابتدا به جماران رفته و ضمن بازدید از منزل امام خمینی (ره) و اتاق ملاقات‌های ایشان، به نگارخانه‌ی جنبی منزل رفته و اسناد مختلف، نامه ها و عکس‌های امام و یارانشان را در مقاطع مختلف تاریخی تماشا کردند.
نوجوانان کانون استان قم در حسینیه‌ی جماران پای صحبت‌های یکی از مسئولان حسینیه نشسته و تاریخچه‌ی حسینیه جماران، چگونگی ورود حضرت امام به حسینیه و توضیحاتی درخصوص قسمت‌های مختلف آن را از زبان این مسئول شنیدند.
در ادامه اعضا به مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی سعدآباد رفته و از اقامت گاه شاه در کاخ سعدآباد دیدن کردند. هم‌چنین موزه‌ی اتومبیل و موزه‌ی نظامی نیز از جمله کاخ موزه‌هایی بود که پسران نوجوان از نزدیک از آن‌ها دیدن کردند و توضیحات مسئولین موزه را در هر قسمت شنیدند.
اعضای کانون استان قم هم‌چنین نامه‌هایی را از زبان خودشان به شاه پهلوی نوشته و در آن خطاب به محمدرضا پهلوی تفاوت سبک زندگی او را با امام خمینی (ره) یادآور شدند که : "امام خمینی با وجود نقش رهبری مردم ایران زندگی ساده و بی آلایشی را در پیش گرفته بود و تو ثروت این ملت را صرف خوش‌گذرانی‌ها و مخارج افراد بیگانه می‌کردی."
نوجوانان استان قم در پایان نماز ظهر و عصر خود را در مرقد مطهر بنیان گزار جمهوری اسلامی اقامه کرده و یاد و خاطره‌ی ایشان را گرامی‌ داشتند.
شایان ذکر است در مسیر مرقد مطهر امام خمینی (ره) کارشناس فرهنگی کانون استان و مربی فرهنگی همراه بچه‌ها، توضیحاتی را در خصوص ولایت انبیاء و امامان معصوم (ع) و هم چنین ولایت ولی فقیه به عنوان نایب امام غایب بیان کرده و پیروی از دستورات ولی فقیه را شرط نگهداری از انقلاب عنوان کردند.
بیان خصوصیات شخصیتی حضرت امام (ره) و پرسش و پاسخ نیز بخش دیگری از مسیر برگشت از اردوی «سایه روشن» را به خود اختصاص داد.

ویژه برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا 22 بهمن ماه در تمامی مراکز کانون استان قم ادامه خواهد داشت.