کمیته‌ی کودک و نوجوان؛ راهی به سوی برنامه ریزی صحیح برای کودکان و نوجوانان

دومین جلسه‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوان استان قم با موضوع بررسی چگونگی اولویت‌بندی طرح‌ها، روند پیگیری مسائل اجرایی و هماهنگی دستگاه‌های متولی در اجرای ویژه برنامه‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان در سال جدید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این جلسه که با حضور دکتر حاجی مظفری؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تشکیل شد ابتدا محمد مخلصی مدیرکل کانون استان قم با تاکید بر لزوم تعیین سهم کودکان و نوجوانان در خدمات دستگاه‌های فرهنگی استان، محورهای اصلی دومین نشست این کمیته‌ را تشریح کرد.
وی هم‌چنین از تلاش مجدانه‌ی حجت الاسلام صالحی منش؛ استاندار قم در تشکیل کمیته‌ی کودک و نوجوان ذیل کارگروه فرهنگی اجتماعی استانداری قدردانی کرده و افزود: توفیق این کارگروه در انجام ماموریت‌های خود درصورتی امکان پذیر است که ساز و کارهای مناسب آن نیز فراهم شود.
مدیرکل کانون استان قم در ادامه عنوان کرد: شایسته است از ظرفیت شورای برنامه ریزی استان به نحو مطلوب استفاده شود و کمیته‌ی کودک و نوجوان بتواند اتاق فکر خوب و مناسبی برای کارگروه فرهنگی اجتماعی در حوزه‌ی مسائل کودکان و نوجوانان استان باشد.
ابراهیم حاجی مظفری؛ مدیر کل فرهنگی اجتماعی استانداری قم نیز با تأکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و اثربخش در حوزه‌ی کودک و نوجوان، از دستگاه‌های متولی این امر خواست تا با اجرای فعالیت‌های غیر مستقیم و اثر گذار برای کودکان و نوجوانان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی  فرهنگ سازی و انجام تبلیغات مناسب را از دیگر راه‌های رسیدن به افقی روشن در ترسیم  اهداف مورد نظر دانست و از نمایندگان دستگاه‌های عضو خواست تا با حضور ثابت و پر ثمر خود در نشست‌های آینده‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوان مسئولیت خود را در قبال این قشر از مخاطبان خود به انجام رسانند.
در ادامه نمایندگان سازمان‌های مرتبط با حوزه‌ی کودک و نوجوان نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون موضوعات جلسه بیان کرده و پیشنهاداتی را نیز جهت تسهیل در روند اجرای امور ارائه دادند.
شناسایی ظرفیت‌های هر دستگاه در انجام امور محوله از سوی کمیته‌ی کودک ونوجوان، ارائه‌ی طرح های مرتبط  با حوزه کودک و نوجوان مندرج در نامه‌ی ارسالی کانون به اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، زمان بندی جلسات به ‌صورت ماهیانه و هم‌چنین دعوت از معاونت فرهنگی تولیت مسجد جمکران در جلسه‌ی آینده از جمله مصوبات دومین جلسه‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوان استان قم بود.
شایان ذکر است دومین جلسه‌ی کمیته‌ی کودک و نوجوان کارگروه فرهنگی اجتماعی استان قم با حضور ابراهیم حاجی مظفری؛ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، محمد مخلصی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مرضیه ثمرده حقیقی؛ کارشناس مسئول کانون و نمایندگانی از اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، هلال احمر، بهزیستی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل مجتمع کانون برگزار شد.