کد خبر: 245436
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
بازدید 4986
 صدای پای آب در اردوی اعضای نوجوان کانون استان قم

اردوی علمی فرهنگی اعضای نوجوان پسر کانون استان قم با عنوان " صدای پای آب " هم زمان با آغاز دهه‌ی کرامت در اردوگاه شهید قصابیان بابلسر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این اردوی سه روزه که تعداد 40 نفر از نوجوانان فعال مراکز کانون استان قم در آن حضور داشتند، با رویکرد سبک و سیره‌ی زندگی حضرت امام رضا (ع) و هم‌چنین توجه به حفظ و نگهداری از طبیعت به اجرا در آمد.
بر اساس این گزارش اعضای نوجوان، ظهر روز 25 مرداد ماه به سمت اردوگاه شهید قصابیان حرکت کرده و صبح فردا پس از برگزاری نماز جماعت و ورزش صبحگاهی، با شرکت در مراسم افتتاحیه، به صورت رسمی برنامه‌های علمی فرهنگی خود را پی گرفتند.
مرضیه ثمرده حقیقی؛ کارشناس مسئول کانون استان قم در این مراسم ضمن بیان اهداف اردو و اعلام برنامه‌های اجرایی، توضیحاتی را در خصوص رعایت نکات اخلاقی، تعامل و مشارکت با یکدیگر، نظم و هم‌دلی و نیز استفاده از فرصت دوست‌یابی در اردو بیان کرد.
پخش نماآهنگ معرفی فعالیت‌های اجرایی درنظر گرفته شده و هم‌چنین توضیحات یکی از مسئولین اردوگاه در خصوص نکات اجرایی، بخش دیگری از افتتاحیه‌ی اردوی " صدای پای آب " را به خود اختصاص داد.
گفتنی است طی این اردوی سه روزه، حجت الاسلام حمید بحر کاظمی از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین راستگو علاوه بر همراهی اعضا در مکان‌های مختلف، در حاشیه‌ی اقامه‌ی نماز جماعت مباحث دینی از جمله احکام و احادیث و روایات امام رضا (ع) را برای پسران نوجوان مطرح و مسابقاتی را نیز در فضایی شاد و جذاب برگزار می‌کرد.
مسابقات پینت‌بال، کار در ارتفاع، راپل، جت اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی، تیراندازی با تیر و کمان و تفنگ بادی از جمله فعالیت‌های مختلفی بود که اعضای فعال کانون استان قم در این اردو با آن آشنا شدند.
در روز دوم اردوی علمی فرهنگی " صدای پای آب "، با برگزاری کارگاه قاب سازی با چوب و هم‌چنین کارگاه ساخت مجسمه‌های شنی، پسران نوجوان خلاقیت خود را در استفاده از اشیای موجود در طبیعت به کار گرفته و عکس دسته جمعی خود را در قاب‌های چوبی دست‌ساز قرار دادند.
مراسم اختتامیه و جنگ شبانه نیز در آخرین شب حضور اعضا در اردوگاه شهید قصابیان با حضور مربیان و دست اندرکاران این اردو برگزار شد.
شعرخوانی «صدای پای آب»، اجرای نمایش خلاق، اجرای گروهی سرود " ای ایران"، تقدیر از اعضای با اخلاق و اهدای جوایز به 8 برگزیده‌ی مسابقات فرهنگی مذهبی از جمله برنامه‌های اجرایی این مراسم بود.
مرضیه ثمرده حقیقی؛ دبیر اجرایی اردوی " صدای پای آب "، در پایان مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مناسب اعضای نوجوان و زحمات مسئولین و دست اندرکاران اردو، از اعضای نوجوان خواست تا با نگاهی دوباره به ارزش‌های طبیعی کشور عزیزمان در حفظ و نگهداری از منابع مختلف به خصوص آب کوشا باشند.
اردوی علمی فرهنگی " صدای پای آب "،با حضور اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم طی روزهای 25 تا 28 مرداد ماه در اردوگاه شهید قصابیان شهر بابلسر برگزار شد.