کد خبر: 245509
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
بازدید 3094
عضو خوشنویس کانون استان قم برگزیده‌ی جشنواره رضوی شد

مریم سادات حسینی آزاد؛ عضو نوجوان مرکز شماره‌ی 2 که مدت 8 سال از عضویتش در کانون استان قم می‌گذرد به عنوان برگزیده‌ی کشوری بخش خوشنویسی جشنواره‌ی رضوی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اثر برگزیده‌ی مریم سادات حسینی آزاد شامل صلوات خاصه‌ی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، روایتی از ایشان و شعری از حمیدرضا شکارسری با موضوع رضوی است که با خط تحریری نوشته شده است.
بر اساس این گزارش، گروه داوری مسابقه‌ی خوشنویسی جشنواره‌ی رضوی متشکل از مجید حسینی، رضا عمادی و‌ پیمان پیروی با بیان اهمیت این هنر ارجمند اظهار امیدواری کردند با پرورش و شکوفایی استعداد‌های آموزش هنری، شاهد نسلی پویا، با نشاط هنرمند و متعهد باشیم.
 
بر این اساس در گروه سنی 10 تا 12 سال به ترتیب ساجده رحمتی و مهسا عباسپور هر دو از خراسان رضوی، آیدا دادوند از اردبیل، عرفان محمد‌بیگی و محمدرضا کریمی هر دو از قزوین، کیانا نیک‌زاده از چهارمحال و بختیاری، فاطمه قهاری از تهران و  بهاره آیینه‌چی از خراسان رضوی عنوان‌ةای اول تا هشتم را به دست آوردند.
 
در گروه سنی 13 تا 17 سال نیز به ترتیب مریم سادات حسینی آزاد از قم، مریم طاهری از خراسان رضوی، سید عرفان ابراهیمی از قزوین، روزبه پسنده از اصفهان، عالیه علی‌مرادی از  مشهد، محمدباقر آرزه از تهران، الهام چمن از چهارمحال و بختیاری و الهام بندرگز از گلستان موفق به کسب عنوان‌های اول تا هشتم شدند.
شایان ذکر است مریم سادات حسینی آزاد که جزء اعضای فعال هنری بوده و بارها در جشنواره‌های استانی خوش درخشیده است، هم اکنون درحال نگارش ترجمه‌ی متن قرآن به خط تحریری است و بیش از 100 صفحه از ترجمه‌ی قرآن مجید را به نگارش درآورده است.