کد خبر: 245577
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
بازدید 2599
اعضای کانون به زیارت امام‌زادگان قم رفتند

در سالروز تکریم امام‌زادگان و روز جهانی مسجد تعدادی از اعضای پسر مرکز شماره‌ی 7 استان قم به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع و چهل اختران رفتند و از مسجد جامع قم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این روز اعضا ضمن زیارت امام‌زاده موسی مبرقع و مرقد چهل اختران، با زندگی و مقام علمی و معنوی آن‌ بزرگان آشنا شدند.
بر اساس این گزارش، فاطمه بیاتی؛ مربی مسئول این مرکز برای اعضا توضیح داد که امام‌زاده موسی مبرقع، فرزند بلافصل امام جواد (ع) و برادر امام هادی (ع)است. کمالات علمی و معنوی وی به قدری بود که امام جواد(ع)در وصیت نامه‌ی خویش تولیت صدقات و موقوفات خود را به ایشان واگذار کرد و با این عمل اعتماد خویش به موسی مبرقع و مراتب عدالت و تقوای آن بزرگوار را بر همگان آشکار ساخت.
در عین حال در کنار قبر مطهر این امام‌زاده، چهل تن از اهل بیت و نوادگان موسی مبرقع به مرور زمان دفن شده‌اند و از این جهت آنان را "چهل اختران" نامیدند که همه از مقام علمی و تقوای بالایی برخوردار بودند و مرقد مطهرشان هم اکنون به "چهل اختران" معروف گشته است.
هم‌چنین در همین مجموعه، بقعه‌ی امام‌زاده زید از فرزندان امام سجاد(ع) نیز واقع گردیده است.
در ادامه اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 7 به مسجد جامع قدیمی شهر قم رفتند و در فضای پر از معنویت مسجد جامع پس از خواندن نماز دور هم جمع شده و صحبت‌های مربی فرهنگی مرکز را در خصوص قدمت و بنای این مسجد شنیدند و در پایان همراه با هم زیارت عاشورا را قرائت کرند.
گفتنی است مسجد جامع عتیق و تاریخی قم مجموعه ای از بناهای چند عصر و از جمله مساجد دو ایوانی به شکل مربع مستطیل است که پس از مسجد امام حسن عسگری (ع) قدیمی ترین مسجدی است که در قم بنا شده و به اعتبار متون معتبر، سال احداث بنای کنونی گنبد خانه‌ی آن 529 هجری قمری است .