کد خبر: 245870
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
بازدید 7000
اعضای کانون استان قم نوای هم‌دلی را سر دادند

جشنواره‌ی استانی سرود "نوای هم‌دلی" با حضور 600 نفر از اعضای کودک و نوجوان در مجتمع کانون استان قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این جشنواره که امسال دوره‌ی چهارم خود را سپری کرد، با حضور مدیرکل آفرینش‌های هنری ادبی، مدیرکل کانون استان قم، کارشناسان، مربیان و اعضای دختر و پسر مراکز کانون استان برگزار شد.
در ساعت صبح، 9 گروه از اعضای کودک و نوجوان و در ساعت عصر 5 گروه باقی‌مانده به اجرای سرود پرداختند که با استقبال و تشویق حاضران در سالن رو به رو شدند.
فردا، دلواپسی، ایران، حرف‌های زمین، قاب‌ها را بشکنیم، بانوی آب و آینه،جمعه‌ی آخر، آسمان کودکی، یادش به‌خیر کانون، فردا، خانه‌ی تو، بوی گل نارنج و غم غربت عناوین شعرهایی بود که توسط گروه‌های سرود به اجرا در آمد.
محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم در ابتدای این مراسم ضمن تبریک اعیاد گذشته در دهه‌ی کرامت، استمرار روزهای شاد و پرشور فصل تابستان را برای مراکز کانون آرزو کرد و با قدردانی از اعضا و مربیان، گفت: این روز زیبا را به شما تبریک می‌گویم و هم‌چون شما می‌نشینم و اجرای خوب گروه‌های سرود را می‌بینم.
بر اساس این گزارش هیئت داوران چهارمین جشنواره‌ی سرود استان قم که متشکل از امیر زینلی؛ مسئول انجمن موسیقی استان قم و از پیشکسوتان آواز در استان، سید حبیب نظاری؛ شاعر و کارشناس ادبی کانون استان و سهیل مطیعا؛ اهنگساز و مربی موسیقی کانون استان قم بود برگزیدگان این جشنواره را بدین شرح اعلام کردند:
رتبه‌ی اول: سرود " یادش به خیر کانون" مرکز شماره 8 با اجرای گروه دختران.
رتبه‌ی دوم: گروه دختران مرکز شماره‌ی 4 با اجرای سرود " بانوی آب و آینه " و گروه دختران مرکز شماره‌ی 2 با اجرای سرود "غم غربت".
رتبه‌ی سوم: گروه دختران مرکز شماره‌ی 1 با اجرای سرود "فردا" و گروه دختران مرکز شماره‌ی 5 نیز با اجرای سرود " قاب‌ها را بشکنیم ".
در عین حال رتبه‌ی اول در بخش رهبری گروه به صورت مشترک تعلق گرفت به خانم ها طیبه حقگو و شیرین دادخواه و رتبه دوم بهترین رهبری نیز از آن مهین رئوف از مرکز شماره 5 شد.
در بخش خلاقیت در اجرای سرود، به ترتیب گروه سرود پسران مرکز 4 با هدایت الهام خلیلی و دختران مرکز 9 با هدایت فریده گرامی رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.
هم‌چنین در بخش بهترین شعر انتخابی، شعر بانوی آب و آینه از مرکز شماره‌ی 4 رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داد و شعر سرود حرف‌های زمین از مرکز شماره‌ی 9 نیز در رتبه‌ی دوم قرار گرفت.
رتبه‌ی اول بهترین بروشور معرفی سرود نیز تعلق گرفت به بروشور سرود "خانه‌ی تو" از مرکز شماره 6 با طراحی سعیده اسکندری و بروشورهای مراکز 9 و 8 نیز که به ترتیب با طراحی خانم‌ها مرضیه مقدم‌پور و مهزاد اردیبهشت تهیه شده بود، شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.
در بخش تک‌خوان برتر حمزه ملکی عضو مرکز شماره‌ی 5 رتبه‌ی اول را به خود اختصاص داد و مهدی فراهانی؛ عضو مرکز شماره‌ی 2 نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.
شایان ذکر است محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ی سرود " نوای هم‌دلی" با قدردانی از اعضا و دست اندرکاران این جشنواره تصریح کرد : سطح کیفی اجرای گروه‌های سرود فراتر از حد انتظار بوده و قرار است با استفاده از اعضای مستعد گروه‌های شرکت‌کننده، یک گروه سرود حرفه‌ای در سطح استان قم ایجاد شود.
گفتنی است این جشنواره‌ی فرهنگی با هدف تقویت روحیه‌ی همکاری، نشاط و شادابی در کودکان و نوجوانان، جذب و نگهداری اعضا به خصوص اعضای نوجوان و هم‌چنین ایجاد بستری مناسب جهت انتقال مفاهیم تربیتی و اجتماعی برگزار شد.
چهارمین جشنواره‌ی استانی سرود " نوای هم‌دلی" روز گذشته با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان قم و با تقدیر از نفرات و گروه‌های برگزیده به کار خود پایان داد.