به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در ابتدای ورود دانش آموزان، مربی مسئول مرکز ضمن تبریک هفتهی کتاب و کتابخوانی در خصوص تاریخچهی پیدایش کتاب از ابتدا تا امروز مطالبی را بیان کرده و به پرسشهای میهمانان کودک و نوجوان پاسخ میگفت.
پس از آن سیستم چیدمان کتابخانهی کودک و نوجوان، تقسیم بندی انواع کتابها از جمله کتابهای مرجع و گنجینه و همچنین دسته بندی موضوع کتابها به روش دیویی برای مخاطبان توضیح داده میشد.
در ادامه مربی فرهنگی با روخوانی یکی از کتابها، آن را به اعضا معرفی می کرد و از دانش آموزان می خواست تا از هر قسمت کتاب که خوششان آمده تصویرسازی کنند و به معرفی همان قسمت کتاب بپردازند.
معرفی کتابهای جدید و کارت پستال سازی با استفاده از تصاویر کتابهای فرسوده و از رده خارج مرکز نیز از دیگر فعالیتهای مرکز شمارهی 5 بود که در هفتهی کتاب و کتابخوانی با حضور اعضای کودک و نوجوان انجام شد.