کد خبر: 252370
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
بازدید 6599
تصویر اتحاد سی مرغ عطار بر دیوار مجتمع کانون استان قم نقش بست

اعضای کارگاه‌های هنری مراکز کانون استان قم با شرکت در ویژه برنامه‌ی هنری « تا سیمرغ » روایتی تصویری از اتحاد پرندگان کتاب منطق الطیر عطار را برای رسیدن به سیمرغ، بر دیواری به مساحت 60 متر مربع به تصویر کشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این ویژه برنامه که با حضور 50 نفر از اعضای کودک و نوجوان مراکز برگزار شد، ابتدا مرضیه ثمرده حقیقی؛ کارشناس مسئول کانون استان قم در خصوص وجه تسمیه‌ی این ویژه برنامه و فلسفه‌ی سیر و سلوک پرندگان در کتاب منطق الطیر توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به همدلی و یک‌رنگی پرندگان در رسیدن به سیمرغ از اتحاد و یک‌پارچگی ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت و افزود: افراد بسیاری با شجاعت تمام در راه پیروزی حق از جان خود گذشتند و امروز هرکدام از ما باید پرنده ای باشیم که همانند آن‌ها در مسیر حق پرواز کنیم.
اجرای سرود « بوی گل نارنج » توسط اعضای مرکز 2 و 7 با موضوع انقلاب، نمایش انیمیشن‌های ساخته شده توسط اعضا بر اساس آثار ادبی و قصه‌گویی مریم منفرد؛ مربی مسئول مرکز شماره 8 با عنوان " راز سیمرغ " از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم به اجرا در آمد.
هم‌چنین فاطمه میرمحمدصادقی؛ کارشناس هنری کانون استان قم در خصوص شیوه‌ی کار نقاشی دیواری و تقسیم بندی اعضا در کارگاه‌ها توضیحاتی را برای شرکت کنندگان بیان کرد.
بر این اساس اعضا با توجه به مهارت های لازم به کارگاه‌های سفال و انیمیشن رفته و تعدادی از اعضا نیز با همراهی مربیان هنری طرح اصلی نقاشی دیواری را که قبلا توسط مربیان طراحی و بر دیوار کشیده شده بود رنگ آمیزی کردند.
شایان ذکر است قسمتی ازدیوار بیرونی مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم که به مساحت 60 متر مربع در نظر گرفته شده است، با تلفیق قالب‌های نقاشی، سفال، خوشنویسی و خرده‌کاشی نقش زیبایی از اتحاد و همدلی سیمرغ عطار را روایت می‌کند.