کد خبر: 252581
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
بازدید 3291
جوانه‌های آفتاب در مرکز شماره‌ی 1

در روزهای دهه فجر اعضای مرکز شماره‌ی 1 کانون استان قم در «کارگاه دانستنی‌های انقلاب» شرکت کردند و ماکتی از میدان آزادی و صحنه‌ی تظاهرات مردم و وقایع آن روزها ساختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در کارگاه دانستنی‌های انقلاب که برای دو گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل می‌شد کودکان و نوجوانان عضو کانون با توضیحات مربیان فرهنگی با مفاهیم و حوادث و شخصیت های انقلابی آشنا می‌شدند و سپس با استفاده از کاغذ و مقوا، گل سفال، یونولیت و برخی وسایل دورریختنی به ساخت ماکت مشغول می‌شدند.
بر اساس این گزارش این ماکت صحنه ای از میدان آزادی و تظاهرات مردم، گلزار شهدا، هواپیمای حامل امام خمینی (ره) و دیوارهای پوشیده شده از شعار بود .
هم‌چنین پانلی در مرکز اختصاص به دست نوشته ها و شعارهای زمان انقلاب دارد که این شعارها به صورت کلمه به کلمه نوشته شده است و اعضاء باید شعارها را که حدود 20 شعار می باشد داخل جعبه ای که به همین منظور ساخته شده است بیندازند و امتیاز بگیرند . لازم به توضیح است که هر جلسه در کارگاه دانستنی های انقلاب اشاره­ی کوچکی به چند شعار می شود .
درس‌هایی از امام ( نقل خاطراتی از امام خمینی (ره) )،معرفی شهید علی صحرایی صرمی، معرفی چهل اختران، معرفی کتاب‌های " تبر"، " شاهین ها و بشکه های باروت "، " فصل پنجم سکوت " و " روز شمار دهه فجر در سال 57 " از دیگر پانل های تهیه شده در مرکز یک می باشد .