رونمایی از «صبح خوش آواز» تقی پورمتقی

تازه‌ترین مجموعه شعر تقی پورمتقی؛ شاعر شناخته شده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان با عنوان «صبح خوش آواز» در حوزه هنری استان قم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این مراسم که روز یکشنبه 29 فروردین ماه، هم‌زمان با زادروز استاد تقی پورمتقی برگزار شد، جمعی از مدیران استانی و شاعران کودک و نوجوان حضور داشتند.
بر اساس این گزارش محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و مجد الدین معلمی رییس حوزه هنری استان در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات چندین ساله‌ی تقی پورمتقی در برگزاری جلسات شعرخوانی، نقد و تلاش برای ارتقای سطح علمی شعر به ویژه شعر کودک و نوجوان تقدیر کردند. همچنین چند تن از شاعران و نویسندگان حاضر در مراسم به شعرخوانی پرداختند.
استاد تقی پورمتقی 29 فروردین سال 1340 در روستای آلمان منطقه خشک بیجار از توابع استان گیلان به دنیا آمد و در سال 1362 برای تحصیل در حوزه علمیه به قم مهاجرت کرد. از وی آثار متعددی منتشر شده است که اغلب آنها در حوزه‌ی شعر کودک و نوجوان بوده‌است.
«صبح خوش آواز» به تازگی توسط انتشارات دارالحدیث رواانه‌ی بازار نشر شده‌است و اشعار مذهبی و اخلاقی شاعر را در بر می‌گیرد.