اولین جلسه‌ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان قم در سال جدید برگزار شد

مدیرکل و کارشناسان کانون استان قم در اولین شورای فرهنگی، هنری و ادبی سال جاری با توجه به سند چشم انداز افق 1404 کانون، راه‌های عملیاتی شدن سیاست‌های بیان شده از سوی مدیرعامل کانون را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این جلسه که ظهر روز دوشنبه 30 فروردین ماه در محل دفتر مدیرکل کانون استان قم برگزار شد، سیاست‌ها و اهداف کلی معاونت فرهنگی کانون از سوی کارشناس مسئول فرهنگی استان مطرح و درخصوص ابعاد مختلف و مصادیق آن بحث و تبادل نظر شد.
بر اساس این گزارش، محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم با اشاره به اهمیت سند چشم‌انداز کشوری و توجه کانون به برنامه‌ریزی های هم‌سو با این سند، نکات کلیدی سخنان مدیرعامل در گردهم‌آیی مدیران را در قالب ده محور اصلی عنوان کرد.
قرار دادن تمامی کودکان و نوجوانان در زمره‌ی مخاطبان کانون، حضور موثر در بین خانواده‌ها با اطلاع‌رسانی و اعتمادسازی، ساماندهی، حمایت و هدایت فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان، توجه ویژه به اعضای مراکز، توجه به نقش راهبردی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مناسب برای مخاطبان و استفاده از فناوری‌های نوین، بازنگری در تولیدات و فعالیت‌ها، توجه به هویت اسلامی ایرانی و تعلق دینی و سرزمینی در تولیدات و فعالیت‌ها، توجه ویژه به عرصه‌های بین المللی و هم‌چنین توجه به اقتصاد در کانون از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط مدیرکل کانون استان قم بیان شد.
محسن ربانی در عین حال با توجه به نیازسنجی کانون استان پیرامون هریک از این محورها مطالبی را بیان کرده و دیدگاه‌های خود را در راستای عملیاتی کردن این سیاست‌ها مطرح کرد.
چگونگی به کار گیری فناوری‌های نوین و استفاده از تکنولوژی در فرایند فعالیت‌های فرهنگی مبحث دیگری بود که کارشناسان حاضر در جلسه پیشنهادات خود را در این رابطه بیان و ظرافت‌ها و محدودیت‌های اجرای شدن آن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
شایان ذکر است با توجه به شعار سال جدید که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام اقتصاد مقاومتی نام گزاری شده است، موضوع توجه به مسائل اقتصادی و درآمدزایی در کانون به عنوان یکی از مباحث مهم و اساسی در برنامه‌ریزی‌های سال جدید در شورای فرهنگی استان قم مطرح شد و پیشنهاداتی در خصوص چگونگی استفاده موثر از ظرفیت‌های کانون استان و توانمندی‌های همکاران خلاق ارائه شد.
ارتباط موثر و مداوم مراکز با والدین و توجه بیشتر به برگزاری برنامه‌های ویژه‌ی والدین اعضا، تولید انبوه کاردستی‌های خلاق کاربردی، استفاده از آثار هنری مربیان مراکز استان به عنوان هدیه به مخاطبان و عرضه‌ی این آثار به علاقه مندان به نام مربیان کانون،عملیاتی نمودن طرح تخصصی کردن برخی مراکز فرهنگی هنری استان، افزایش مهارت اعضا در استفاده‌ی مفید و کاربردی از فناوری‌های نوین و فضای مجازی از جمله مواردی است که قرار است در سال جاری در دستور کار بخش‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی کانون استان قم قرار گیرد.
 
نخستین جلسه‌ی شورای فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان قم در سال جدید با حضور مدیرکل، کارشناس مسئول، کارشناسان  فرهنگی، هنری، ادبی، آموزش و پژوهش، روابط عمومی و هم‌چنین نماینده‌ی مسئولین مراکز در مجتمع فرهنگی هنری استان قم برگزار شد.