بازدید مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون استان قم از موزه‌ی فقه و زندگی

جمعی از مربیان فرهنگی کانون استان قم با هدف آشنایی با شیوه‌ی کار موزه‌ی فقه و زندگی و چگونگی آشنا کردن مخاطبان با احکام فقهی از این موزه بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، موزه فقه و زندگی در راستای تصویرسازی احکام رساله عملیه همچون احکام حلال و حرام، اعمال حج و مراسم مربوط به آن، حیوانات حلال گوشت و حرام گوشت و غیره راه‌اندازی شده است.

در این موزه مخاطبان ضمن بازدید از بخش های مختلف با احکام فقهی مربوط به حوزه‌های مختلف کار و زندگی آشنا می‌شوند.

درباره هر یک از موضوعات احکام فقهی اطلاعاتی از قبیل نام، نام علمی، نام عربی، نام لاتین، توضیح مختصر درباره موضوع، خلاصه پژوهش انجام شده، حکم فقهی و عکس و فیلم مرتبط با آن وجود دارد.

بر اساس این گزارش، محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم در حاشیه‌ی این بازدید ضمن تشکر از مسئولان مربوطه، برپایی این موزه را ایجاد افق جدیدی از دریافت احکام فقهی پیش روی مخاطبان عنوان کرده و افزود: نگاه شما به احکام فقهی فراتر از رساله‌ی عملیه و نگاه ارزشمندی است.

مدیرکل کانون استان قم هم‌چنین اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه جامعه‌ی امروز تنها با دریافت ظاهر احکام فقهی اقناع نمی‌شود، کم‌کم باید از بیان شکل ظاهری احکام به سمت بیان بنیان‌های فکری آن‌ها برویم و از آن‌جا که برخی احکام دیگر موضوعیت نداشته و مسئله‌ی خارجی ندارند، به دنبال احکام جدید در مسائل روزمره بگردیم.

در عین حال حجت الاسلام کیانی مسئول موزه‌ی فقه و زندگی  با ابراز خرسندی از حضور مربیان و کارشناسان کانون ایجاد بخش کودک و نوجوان در این موزه را پیشنهاد کرده و از مدیرکل کانون استان خواست تا در تدوین محتوای مناسب برای این گروه سنی با موزه همکاری کنند.

کارشناسان و مربیان کانون استان قم با شرکت در این بازدید علاوه بر آشنایی با بخش‌های مختلف موزه‌ی فقه و زندگی و حظ بصری، با بخشی از احکام کاربردی رساله‌ی عملیه آشنا شدند.