اجرای طرح غربال‌گری اختلالات ستون فقرات ویژه‌ی کارکنان کانون استان قم

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم صبح دیروز با شرکت در طرح غربال‌گری سلامت، از ناحیه‌ی کف پا و ستون فقرات معاینه شدند.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این جلسه که در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی 9 کانون استان قم برگزار شد دکتر فرشاد احمدی؛ مدیر بالینی مرکز جامع توان‌بخشی مدائن، با اشاره به علل، علائم و نشانه‌های اختلالات ستون فقرات و صاف بودن کف پا در افراد مختلف، راه‌کارهای اولیه برای جلوگیری از پیشرفت این اختلالات را برای حاضرین بیان کرد.

 

وی هم‌چنین در خصوص علائم تشدید اختلالات در کودکان و نوجوانان تصریح کرد: این اختلالات علاوه بر جنبه‌های سلامتی، از جنبه‌‌ی روحی نیز برای والدین حائز اهمیت بوده و نیاز به دقت و بررسی بیشتری دارد که این مهم با همکاری کانون تحقق می‌یابد.

پس از توضیحات دکتر احمدی حاضرین پرسش‌های خود را درخصوص مشکلات موجود مطرح کرده و سپس مراحل انجام معاینات توسط کارشناسان تیم غربال‌گری انجام شد که طی آن کارشناسان، مربیان و دیگر کارکنان کانون استان از وضعیت اسکلت ستون فقرات و مشکلات کف پای خود مطلع شدند.

شایان ذکر است انجام طرح غربال‌گری ستون فقرات ویژه‌ی اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان قم مرحله‌ی بعدی اجرای این طرح است که قرار است با استقرار تیم غربال‌گری در مراکز فرهنگی هنری استان به اجرا در آید.