کد خبر: 264983
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
بازدید 1410
آسمان آبی، زمین سبز حق همه‌ی کودکان است

مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون استان قم ویژه برنامه‌ای را به مناسبت 29 دی‌ماه روز ملی هوای پاک با حضور دانش آموزان برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این برنامه که 60 دانش آموز کودک طی دو روز به مرکز شماره 3 کانون استان قم آمدند، ابتدا مربی فرهنگی مرکز با الهام از متن کتاب درسی این دانش‌آموزان قصه‌ای را با عنوان «ماهی رودخانه آبی» بازگو کرد و سپس شخصیت ماهی‌های قصه در کارگاه کاردستی خلاق با استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب که شرکت کنندگان همراه خود آورده بودند ساخته شد.

شایان ذکر است  قبل از ساخت کاردستی‌های خلاق شرکت کنندگان در این برنامه با آب بطری های پلاستیکی خود باغچه‌ی مرکز فرهنگی هنری شماره 3 را آبیاری کردند.

در ادامه دانش آموزان در کارگاه بحث آزاد شرکت کرده و در مورد مراقبت از طبیعت، چگونگی استفاده بهتر از مواد مختلف و راه‌های تولید کم‌ترین میزان زباله برای کاهش آلودگی هوا با هم صحبت کردند.

هم‌چنین با توجه به درس «تنگ بلور» در کتاب فارسی این مقطع دبستانی مهمانان مرکز شماره 3 به کارگاه سفال رفتند و با موضوع ظروف عتیقه آثار سفالی را با هدف توجه به حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی به عنوان میراث آیندگان خلق کردند.

انجام بازی شاد گروهی با بطری‌های پلاستیکی و تبدیل کاردستی‌های ساخته شده با این بطری‌ها به قلکی برای ذخیره‌ی داشته‌های کوچک بچه ها، بخش بعدی این برنامه بود.

برنامه‌ی « آسمان آبی، زمین سبز» به مناسبت روز ملی هوای پاک و به همت مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون استان قم برگزار شد.