کد خبر: 265112
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
بازدید 3009
هوای پاک در مرکز شماره 10 کانون استان قم

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 10 کانون استان قم در ویژه برنامه‌ای که به مناسبت 29 دی‌ماه روز ملی هوای پاک برگزار شد شرکت کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این ویژه برنامه که با حضور 50 نفر از اعضای پسر مرکز 10 برگزار شد، مربیان فرهنگی ابتدا با طرح سوالاتی از کتاب «چرا چنین است؟»  مسابقه‌ای علمی و شاد را اجرا کردند.

اعضای شرکت‌کننده سپس در کارگاه کاشت گیاهان، با گیاهان تک‌لپه‌ای و دولپه‌ای، نحوه‌ی کاشت دانه‌ها و شرایط مورد نیاز برای رویش گیاه آشنا شدند.

گروهی از اعضای کودک مرکز شماره 10 به کارگاه ادبی رفته و ضمن اجرای یک بازی ادبی جذاب، نوشته‌هایی را با موضوع «لبخند دانه‌ها» نوشتند.

بخش بعدی این برنامه کاشت دانه‌های ذرت در باغچه‌های مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم بود که اعضا با هدایت مربیان فرهنگی در قالب گروه‌های 10 نفره مراحل کاشت را انجام دادند.

در پایان کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت استان قم در رابطه با ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست و راه‌های حفظ هوای پاک برای اعضای کانون توضیحاتی را ارائه کرده و برخی از مبانی و مفاهیم زیست محیطی را برای کودکان و نوجوانان بیان کردند.