کانون استان قم به استقبال سی وهشتمین بهار انقلاب می‌رود

برنامه‌های ویژه‌ی کانون استان قم برای گرامی‌داشت سی وهشتمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، روز دوازدهم بهمن‌ماه، هم‌زمان با سال‌روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی گروه سرود «ایران» متشکل از پسران عضو مرکز شماره 10 کانون استان، به منزل تاریخی امام در شهر مقدس قم رفته و ضمن اجرای سرود نامه‌ای خطاب به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران توسط عضو کودک قرائت می‌شود.

بر اساس این گزارش روز 14 بهمن گروهی از اعضای نوجوان منتخب از مراکز کانون استان قم در قالب اردویی یک روزه، مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره), محل جلوس ایشان در بهشت زهرا و قبور شهدا را زیارت کرده و سپس با هدف آشنایی کامل با پیشینه انقلاب اسلامی، روند نهضت، پیروزی و فراز و نشیب‌های مختلف این دوران از تالارهای مختلف باغ موزه دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت تهران بازدید می‌کنند.

هم‌چنین جمعی از اعضای مراکز کانون استان نیز با حضور بر سر مزار شهدای نوجوان در گلزار شهدا و قرائت میثاق‌نامه یاد و خاطره‌ی شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.

در ادامه‌ی ویژه برنامه‌های سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاهی از آثار اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون در قالب‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی که در جشنواره استانی «از خاک تا ترنج» شرکت کرده اند از روز 16 بهمن تا پایان بهمن ماه در مرکز شماره 9 برپا می‌شود.

بر همین اساس مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره نیز که با رویکرد قم‌شناسی در سطح مراکز کانون استان قم برگزار شده است،همراه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف و هم‌چنین اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری روز 21 بهمن در مرکز شماره‌ی 9 برگزار می‌شود.

برنامه‌هایی هم‌چون فضاسازی مراکز فرهنگی هنری توسط اعضا و مربیان، معرفی شخصیت‌ها، کتاب‌ها و ایام و وقایع روزهای انقلاب به شیوه های خلاق،اجرای مسابقه‌های جذاب با موضوع انقلاب، بازدید مدارس اطراف و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات کانون به صورت مشترک در کلیه‌ی مراکز کانون استان انجام می‌شود.

نشست ادبی با حضور محمود پوروهاب، نشست تخصصی عکاسی با حضور عکاس دوران انقلاب، برنامه‌های خاطره‌گویی از زبان مبارزان و هم‌چنین برپایی بیش از 250 کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های مراکز 13 گانه‌ی کانون استان قم است.