کد خبر: 268465
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
بازدید 1291
نمونه‌ی کانون در میان کشورهای جهان بی‌نظیر است

مشاور ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم از اقدامات کانون برای خدمت‌رسانی به کودکان تقدیر کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، منصور مقاره‌عابد، مشاور ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در وزارت دادگستری که همراه کارشناسان این مجموعه از مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم بازدید کرد پس از آشنایی با فعالیت‌های مختلف ارائه شده در این مجتمع از اقدامات صورت گرفته قدردانی کرده و گفت: این مجتمع نشانه‌ای است از یک کار بسیار بزرگ. آموزش، تفریح، سرگرمی، پرداختن به امور فرهنگی و هنری و آزادی بیان و عقیده از جمله حقوق کودکان است و تحقق همه‌ی این‌ها با کانون که مکانی خلاقانه و تحلیل‌گرانه است ارتباط نزدیکی دارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان و بزرگان بسیاری کار خود را از مراکز کانون آغاز کردند گفت: در سال‌های اخیر این‌طور به نظر می‌رسید که وقفه‌ای در کار کانون ایجاد شده است اما امروز خوشبختانه کانون دوباره فعال شده است.

مشاور ارشد مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از دیدن نمونه آثار اعضای کودک و نوجوان ابراز خرسندی کرد و افزود: به کشورهای بسیاری سفر کرده‌ام اما نمونه‌ی کانون در میان کشورهای جهان تقریبا بی‌نظیر است چراکه در کانون کودک اجازه پیدا می‌کند خودش را روی صحنه و در خلال فعالیت‌های مختلف بروز دهد و هویت اجتماعی خود را ابراز کند.

مقاره عابد که خود در کودکی عضو کانون بوده است گفت: از دیدن این مجتمع لذت می‌برم و خودم را در این فضا می‌بینم.

وی هم‌چنین تصریح کرد: دغدغه‌های شما قابل ستایش است و کاملا درک می‌کنم.

در این جلسه محسن ربانی؛ مدیرکل کانون استان قم نیز با بیان این‌که هر مرکزی که در کانون افتتاح شود یک مرکز ترک اعتباد به موازات آن بسته خواهد شد گفت: اگر قبل از آسیب رسیدن به کودکان برای رشد و پرورش آنان برنامه‌ریزی کنیم جلوی بسیاری از آسیب‌ها و معضلات را گرفته‌ایم.

مدیرکل کانون استان قم تصریح کرد: توجه به کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه کودکان مظلوم‌ترین، بی‌دفاع‌ترین و تاثیرپذیرترین قشر جامعه هستند.

ربانی با اشاره به مطالعات و تحقیقات خود در زمینه‌ی جامعه‌شناسی کودک گفت: انتقاداتی به یکسان‌دیدن قومیت‌ها از سوی سازمان ملل دارم که در حوزه‌ی کودکان مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم در ادامه‌ی روند بازدید از دستگاه‌های دولتی متولی در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان در سطح کشور صورت گرفت تا در نهایت گزارش جمع‌بندی اقدامات صورت گرفته به کنوانسیون جهانی حقوق کودک ارائه شود.

این بازدید با حضور مشاور ارشد  و نمایندگانی از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در ایران، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بهزیستی و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم صورت گرفت.