آغاز ثبت نام کارگاه‌های ویژه‌ی مراکز کانون استان قم در اوقات فراغت تابستان

مدیرکل کانون استان قم از برگزاری کارگاه‌های ویژه‌ی فرهنگی،هنری، ادبی، علمی و مذهبی در مراکز کانون استان خبر داد که با رویکرد گسترش دایره‌ی مخاطبان کانون و افزایش مهارت‌های کاربردی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، به گفته‌ی محسن ربانی، مراکز ده گانه‌ی کانون استان قم هم‌چون سال‌های گذشته علاوه بر فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، کارگاه‌هایی را نیز به صورت ویژه در ایام اوقات فراغت تابستان برگزار می‌کنند که علاوه بر مخاطبان اصلی کانون 6 تا 18 سال، شامل کودکان 4 تا 6 سال و والدین اعضا نیز می‌شود.

بر این اساس با توجه به یکی از اهداف کانون در سند چشم‌انداز 1404، مبنی بر گسترش دایره‌ی مخاطبان تحقق یافته و علاوه بر گسترش فعالیت‌ها و ارائه‌‎‌ی خدمات به مخاطبان 4 تا 6 سال، علایق بیشتری را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل کانون استان قم از استقبال خانواده‌ها نسبت به کارگاه‌های شهریه‌ای ویژه‌ی تابستا نخبر داد و افزود: به طور کلی 36 کارگاه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی پیش‌بینی شده است که تاکنون با توجه به تعطیلی برخی از مقاطع تحصیلی تعداد زیادی از این کارگاه‌ها درحال برگزاری است.

نقاشی، طراحی، خوش‌نویسی، رنگ و بازی، سرود کودکانه، بازیگری، کاشی‌موزائیک، انیمیشن، سفال و عکاسی از جمله کارگاه‌های هنری و پرورش خلاقیت، نمایش خلاق، دست‌آذین، مهارت‌های زندگی، سواد رسانه‌ای، قصه‌گویی، نقاشی روی پارچه و عروسک‌سازی در گروه کارگاه‌های فرهنگی قرار دارند.

کارگاه‌های ادبی نیز شامل شعر، داستان، نوشتن خلاق و بازی‌های ادبی است.

در عین حال واحد آموزش و پژوهش کانون استان قم نیز با برگزاری کارگاه‌های جدیدی از جمله رباتیک، چرتکه، ریاضی آسان، بازی‌های فکری، علوم آزمایشگاهی، خلاقیت علمی، مهندسی خلاقیت، هوافضا، برنامه‌نویسی کامپیوتری، نجوم و زیست‌شناسی به سلایق متنوع مخاطبان علاقه‌مند به مباحث علمی پاسخ می‌دهد.

دو کارگاه مفاهیم قرآن و پرورش حس دینی نیز از جمله کارگاه‌هایی است که در گروه کارگاه‌های دینی و مذهبی برگزار می‌شوند.

گفتنی است 3 کارگاه «مهارت‌های زندگی»، «سواد رسانه‌ای» و «قصه‌گویی» به صورت ویژه برای والدین علاقه‌مند برگزار می‌شود.

 

کودکان، نوجوانان و والدین علاقه‌مند به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز کانون به محل سکونت خود مراجعه و با آگاهی از شرایط هریک از کارگاه‌ها از فرصت ایجاد شده در ایام اوقات فراغت تابستان بهره‌مند شوند.