یکی از راه‌های مبارزه با داعش اهمیت دادن به قرآن است

دکتر علی‌اصغر شعاعی صبح دیروز در نشست آموزشی قرآن کریم بر نقش و اهمیت توجه به قرآن و دلایل مهجور بودن این کتاب آسمانی تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این نشست آموزشی که مربیان فرهنگی مراکز کانون استان قم حضور داشتند، نکاتی در خصوص عظمت و جایگاه واقعی قرآن، شیوه‌ی صحیح قرائت قرآن و هم‌چنین چگونگی آموزش آن به کودکان و نوجوانان بیان شد.

بر اساس این گزارش شعاعی با طرح این سوال که چرا وقتی صدای قرآن به گوشمان می‌رسد به یاد مرگ می‌افتیم برخی از مصادیق مهجوریت قرآن در بین مردم را بیان کرده و گفت: اوج مظلومیت قرآن در شب قدر و شب نزول آن است که کمترین توجه و استفاده از قرآن کریم در این شب است.

ارزشمند بودن زبان عربی و قاریان و حافظان قرآن، استفاده از لهجه‌ی عربی در آموزش متون دینی و قرائت نماز، فراگیر بودن قرآن در محافل و مناسک مختلف اجتماعی و فرهنگی در دیگر کشورهای اسلامی از جمله مصادیقی بود که این استاد و قاری ممتاز قرآن کریم در بیان تقاوت‌های عمیق ما با سایر مسلمانان جهان عنوان کرد.

وی با بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) عظمت قرآن کریم را از نگاه معصومین بیان کرده و افزود: یکی از گفته‌های گروه‌های افراطی هم‌چون داعش، دوری شیعیان از کتاب آسمانی است که آن را دست‌آویزی برای دشمنی با ما قرار داده‌‎اند.

مدیر مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم در ادامه با شیوه‌ای جذاب نحوه‌ی آموزش تلفظ صحیح حروف عربی به کودکان و نوجوانان را به مربیان آموزش داد.

معرفی دو نرم‌افزار کاربردی قرآن کریم و آشنایی با لحن «رَست» پایان‌بخش این نشست آموزشی بود.