عضویت در کانون، نسبت مستقیم با سطوح درک و شناخت دانش‌آموزان به پیرامون خود دارد.

در این نشست صمیمی بررسی مزایای طرح کانون مدرسه و افتخارات استان قم در آموزش، پرورش و پژوهش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این دیدار که در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش انجام شد ثمرده حقیقی فرد در توضیح اجمالی خود از فعالیت های کانون به خصوص تعامل کانون با آموزش و پرورش از آغاز سال تحصیلی جدید گفت و عنوان کرد: از آن جا که در این طرح، دانش‌آموزان مباحث درسی را به همراه یکی از فعالیت های کانون مانند بازی، کاردستی، نمایش خلاق و استفاده از ابزار علمیِ واحد علومِ مجتمع کانون مانند آسمان نما و زیست‌شناسی مورد مطالعه قرار می‌دهند از بالاترین درک و یادگیری برخوردار می‌شوند.

ایشان در ادامه بیان کرد: درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تمام فعالیت‌های اعضا مورد توجه قرار گرفته و در قالب نمایشگاه، در بخش فروش یا گالری، یا به صورت لوح فشرده، مانند ساخت پویانمایی، نمایش عروسکی و سرود و یا به صورت چاپ، در بخش کتاب و یا گاه نامه ها قرار می‌گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش مثال عینی برای این بیت از مولاناست که:

«من کیم؟ لیلی و لیلی کیست؟ من -  ما یکی روحیم اندر دو بدن»
حدادپور، کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان قم، جشنواره های علمی کانون را در راستای طرح جابر ابن حیان در آموزش و پرورش  دانست و گفت: در این بخش استان قم با کسب رتبه‌ی اول در بخش پژوهش و برگزاری آموزش‌ها و نشست‌های علمی متعدد آماده‌ی همکاری و تعامل دو سویه در برگزاری این نشست‌ها با آموزش و پرورش می‌باشد.

در ادامه شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در چهار سال حضور ایشان در این سمت رابطه‌ی تنگاتنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود داشته عنوان کرد: امروزه یکی از مسائل مهم کشور قوی‌تر کردن اعتماد مردم نسبت به دولت و حکومت است و این مهم زیر سایه خدمات به خصوص آموزش و بهداشت است. هنگامی که در این دو زمینه دولت ها فعال و پویاتر باشند، رضایتمندی توده‌ی مردم نیز بالاتر است.

وی گفت: اهمیت آموزش در دوران کودکی و نوجوانی هر شخص است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حق در این راستا قدم های بزرگ و موثری داشته است.

ایشان خاطر نشان کرد: با توجه به تراکم بسیار زیاد دانش‌آموز در مرکز استان قم نسبت به مراکز استان‌های دیگر این وظیفه‌ حساس تر و نیاز به دقت بیشتری دارد. استان قم هم اکنون دارای 241000 دانش‌آموز است که 220000 نفر از ایشان تنها در شهر قم و مرکز استان مشغول به تحصیل هستند و باید با همکاری با دستگاه‌های دیگر رضایتمندی این تعداد از دانش‌آموز را فراهم کرد.

شیخ الاسلام گفت: با استفاده از کانون ها درک و فهم دانش آموزان نسبت به مسائل پیرامونی و سطوح شناختی آنها به مراتب بالاتر از دانش‌آموزانی است که صرفا خواندن و نوشتن را تعلیم می‌بینند.

در انتها عنوان شد: رتبه‌ی کنکور استان قم از 11 به رتبه‌ی 4 ارتقا پیدا کرده و امسال پس از 18 سال توانستیم 5 نخبه‌ی دانش‌آموز را  معرفی کنیم که ایشان در دانشگاه با انتخاب خودشان در رشته‌ی مورد علاقه‌ی شان تحصیل خواهند کرد.