کد خبر: 228338
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
بازدید 4692
مراکز کانون کردستان مقام مادر را گرامی داشتند .

 

در هفته بزرگداشت مقام مادر در مراکز استان به منظور معرفی الگوهای مناسب شخصیتی برای اعضا و گسترش فرهنگ احترام در میان اعضا در مراکز استان برنامه های متنوع و جذابی به اجرا در آمد و اعضای مراکز استان دست در دست مادرانشان در برنامه  ها حضور یافتند و ضمن تقدیر از مادرانشان این روز را گرامی داشتند .

در مرکز فرهنگی هنری بانه به مناسبت بزرگداشت مقام مادر برنامه های مختلفی به اجرا در آمد :

 ایستگاه نقاشی با موضوع آسمانی ترین مادرها ،ایستگاه سفال با مو ضوع بوی مهر مادرم.

اجرای بازیهای محلی : بازیهایی چون دایه مه م ده به گورگی- قه را قه را -هه لور بلور اجرا گردید.

 

به مناسبت روز مادر ویژه برنامه ای در مرکزفرهنگی هنری شماره 2سنندج برگزار شد:

دراین برنامه به معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) توسط یکی از مربیان پرداخته شد ،در ادامه بچه ها به نقاشی روی پارچه با موضوع (فرشته خانه ی ما) که در مورد مادر بود پرداختند.

ازدیگر برنامه های این روز کارگاه ادبی با عنوان (تنها یک جمله برای مادرم)، نمایش فیلم شنگول ومنگول ، اجرای بازی ومسابقه بود.

شکوفه های شادی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک سقز با  آثار چشم نواز خود زحمات مادران مهربان را به گونه ای زیبا ستودند:    دعوت از مدارس ، نمایش فیلم  مادر، آموز ش کاردستی ،قصه گویی کتاب مادر ،فعالیت ادبی نامه ای به مادر،  سفالگری با موضوع مادر در خانواده

به مناسبت روز مادر در  مجتمع فرهنگی هنری سنندج با دعوت از 25 نفر از اعضا و مادرانشان برنامه های شاد و متنوعی را اجرا کردند .

در این ویژه برنامه اعضا با غذاهای محلی بهاری از مادرانشان پذیرایی کردند و  آنها را در آغوش کشید ند و از زحمات آنها تشکر کردند.

مربیان ضمن خوش آمد گویی به اعضا و والدین و معلم آنها در مورد احترام به پدر و مادر برای اعضا صحبت کردند . و با استفاده از موسیقی های شاد و کودکانه و اجرای فعالیت کارت سازی و هدیه کردن آن به مادرانشان یاد و خاطره ی این روز را گرامی داشتند .

در جشنی که مرکز شماره  3سنندج  برای روز مادر ترتیب داده بود مادران اعضاء دعوت شدند تا لحظاتی را در کنار فرزندانشان باشند و اعضاء از زحمات بی دریغ آنها قدر دانی کنند :

هماهنگی با اعضاء در مورد این جشن  ،درست کردن کارت پستال توسط مسئول مرکز و تزیین آن توسط خود اعضاء برای دعوت  ،در ست کردن گل های رز مقوایی در کلاس کاردستی به همراه مربی فرهنگی مرکز

فضا سازی در خور و شایسته این روز  ،معرفی شخصیت حضرت فاطمه (س) دخت نبی اکرم (ص)

       معرفی ایام ، قصه گویی از کتاب بزرگترین دختر عالم  ،نوشتن متن ادبی و کشیدن تصویر در همین رابطه

،مسابقه تزیین سالاد الویه در کلاس مادر در حضور مادر توسط اعضا ء دختر  ،دادن هدیه گل به مادران

با حضور 75 نفر از دانش آموزان دبستان استقلال یک و با حضور مشاور امور بانوان فرمانداری سعادت صالحی ، فرداد از مرکز بزرگ اسلامی  ،  قلعه کوهی از کتابخانه ی عمومی شماره یک سقز و گل محمدی از تربیت بدنی ،  برنامه های ذیل به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه ( س )  و روز زن به اجرا در آمد :

- معرفی شخصیت حضرت فاطمه ( س )

- معرفی کتابهایی پیرامون شخصیت حضرت فاطمه ( س )

- برپایی نمایشگاه فروش کتاب و محصولات فرهنگی

- آموزش کارت پستال سازی

- برگزاری کارگاه نقاشی و سفال

- اجرای مسابقه ی ادبی : نامه ای به بانوی آب و آئینه

- تهیه ی نشریه دیواری با موضوع : فاطمه ( س ) الگوی زنان مسلمان

در مرکز فرهنگی هنری دهگلان برنامه هایی با حضور  مادران و تعدادی از مسئولین شهر تدارک دیده شده بود :

کشیدن نقاشی و درست نمودن گل هایی مقوایی وزیبا و با رنگ های متنوع و در پایان برنامه هم گل های کاردستی را به مادرانشان هدیه دادند .

در هفته بزرگداشت مقام مادر، مربی مسئول مرکز سریش اباد هیوا ملکی با حضور در جشن میلاد کوثر که با همت فرماندهی بسیج خواهران و فرماندهی گردان الزهرای شهربا حضور بیش از 2500نفر از بانوان این شهر برگزار کردید قصه گویی نمود.در این مراسم که با حضور مسئولان سطح شهر و امام جمعه ابهر به عنوان سخنران برگزار گردید ملکی با قصه گویی داستانی از قصه های زیبای حضرت زهرا با نام چادر ساده توانست مدتی جمع را به دنیای قصه بکشانند وبا استفاده از قصه گویی به عنوان ابزاری غیر مستقیم و جذاب در اموزش مضامین و مفاهیم عمیقی از زندگانی بانوی دو عالم را به تصویر بکشد.قابل ذکر است در پایان این مراسم  ملکی از سوی فرماندهی سپاه قروه - اموزش و پروش سریش اباد و حوزه بسیج خواهران و امام جمعه سریش اباد مورد تشویق قرار گرفت.

مرکز یاسوکند به مناسبت فرا رسیدن  سالروز تولد حضرت زهرا (س) و روز مادر برنامه هایی را با هدف آشنانمودن اعضا با ایام و جشنهای دینی - آشنایی  با مقام زن و مادر برای اعضای مرکز اجرا نمود:

 قصه گویی از زندگانی حضرت زهرا، معرفی کتابهای « الگوی حیات زیبا» و  زندگانی حضرت زهرا، آشنایی با مقام مادر از دیدگاه قرآن ، آشنایی با تفسیر سوره کوثر ،کارت سازی   ،اجرای مسابقه حضوری :پرسیدن سوالاتی در مورد زندگانی حضرت زهرا(س).ختم صلوات و ختم جزء سی ام قران و نثار به روح پاک صدیقه کبری(س) توسط اعضا

 

 جشن روز مادر با حضور مادران و اعضا’ در مرکز شماره 4 سنندج

به مناسبت گرامیداشت روز زن و روز مادر با دعوت از اعضاء و مادران آنها در مرکز شماره 4 سنندج  برگزار گردید : تبریک ولادت حضرت فاطمه (ع) و اجرای قصه گویی و کارت سازی اعضاء به منظور هدیه دادن به مادران و برپایی کارگاه سفال برای مادران اعضاء و خواندن شعر و جملات زیبا در این رابطه توسط بچه ها بود که در پایان  برنامه اعضاء کارت های هدیه ی خود را به مادران تقدیم کردند و پذیرایی توسط همکاران مرکز انجام شد .(فضا سازی مرکز برای این روز مبارک انجام شده بود ).

 

جشن میلاد حضرت زهرا در مرکز سریش اباد

 همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرای اطهر (س) مرکز سریش اباد جشنی با حضور اعضای مرکز برگزار نمود . در این جشن اعضا با شنیدن سرود های زیبا درباره مادر و حضرت زهرا به استقبال سایر برنامه های این روز شتافتند.مسابقه کارت سازی با عنوان های مادرم روزت مبارک و السلام و علیک یا فاطمه زهرا و همچنین معرفی شخصیت حضرت و شنیدن احادیث شیرین و پر محتوای حضرت در کنار مسابقه نقاشی "مادر من این شکلیه" برنامه های دیگر این مرکز بودند .با بازی و سرگرمی و شادی و دریافت جوایزی این جشن به پایان رسید .