کد خبر: 232075
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
16 مرکز ثابت کانون پرورش فکری در کردستان فعال است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: 16 مرکز ثابت و دو مرکز سیار کانون در کردستان فعال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،سهیلا شیخی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج، افزود: 25 هزار و 416 کودک و نوجوان در مراکز مختلف کانون در کردستان عضویت دارند.

وی با اشاره به اینکه 40 نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری در مراکز کانون انجام می شود، اظهار کرد: سرمایه اصلی ما در کانون کودکان هفت تا 16 سال هستند.

وی از آغاز بکار دو مرکز سیار روستایی در بانه و مریوان خبر داد و گفت: هم اکنون 103 نفر در مراکز مختلف کانون پرورش فکری به عنوان کارکنان فعالیت می کنند.

شیخی ادامه داد: چهار مرکز فرهنگی و هنری در شهرهای صاحب، موچش، بانه و مریوان با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه کانون زبان ایران فعالیت خود را در کردستان آغاز کرده است، گفت: کار ساخت ساختمان اصلی آن نیز آغاز شده است و امید می رود با یاری مسوولین تسریع یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: 96 هزار و 492 جلد کتاب در سال گذشته به کودکان و نوجوانان امانت داده شده است.

لازم به ذکر است در پایان از خبرنگاران رسانه های گروهی استان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.