کد خبر: 258712
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
بازدید 1648
خبرهای کوتاه از مرکز فرهنگی هنری کامیاران

مرکز فرهنگی هنری کامیاران با حضور خوب اعضا به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی می پردازد.

به مناسبت روز خبرنگار در مرکز کامیاران

به مناسبت روز خبرنگار دیروز طی مراسم ساده ای از عضو ارشد کانون ژاله گرگانی فارغ التحصیل رشته روزنامه نگاری و خبرنگار ایرنا با حضور اعضا نوجوان تقدیر به عمل آمد .

 

بحث آزاد با اعضا نوجوان تفاوت موسیقی سنتی و پاپ

با توجه به سن حساس نوجوانی در روز دیروز برای بیست نفر از اعضا نوجوان بحث آزاد با موضوع تفاوت موسیقی سنتی با موسیقی جدید  برگزار شد که در آن از اعضا درباره علایقشان پرسیده شد و بعد از موسیقی های سنتی،پاپ و... به عنوان نمونه استفاده شد و اعضا نظرات خود را ارائه دادند.

مربی بعد از نظرات اعضا به اهمیت شنیدن موسیقی مناسب در سنین نوجوانی اشاره کرد و یک ترانه از ترانه های سنتی از محمد رضا اصفهانی برای تحلیل انتخاب شد و درباره آن به گفتگو نشستند.

 

دهه کرامت در مرکز کامیاران

به مناسبت دهه مبارک کرامت،مرکز کامیاران ویژه برنامه های این دهه را همراه با اعضا کودک و نوجوان برگزار شد.

معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به صورت معرفی کتاب و قصه گویی،مراسم شادی تنبک نوازی توسط اعضا نوجوان،مسابقه نقاشی و ادبی با عنوان تولد یک روشنایی،کاردستی با استفاده از برگ درختان با اقتباس از داستان گنجشک و امام رضا(ع) و تداعی داستان برای درک بیشتر،قصه گویی زندگی این بزرگواران،بحث آزاد در خصوص رفتار برادران و خواهران با همدیگر و ... انجام شد.

 

بحث جامعه شناسی در مرکز کامیاران

با حضور اعضا نوجوان و مربیان مرکز،فرشید علیمرادی درباره تاریخ جامعه شناسی و نظریه های آن به بحث و گفتگو نشست و این مهم را توضیح داد.

تاریخ جامعه شناسی و انسان شناسی،واژه فرهنگ و خرده فرهنگ و نظریه های  جامعه شناسی( آگوست کنت،امیل دورکیم،آنتونی گیدنز،یورگن هابرماس ،میشل فوکو و ...)توسط فرشید علیمرادی توضیح داده شد.

هر هفته یک نفر از اعضا نوجوان مرکز کامیاران با تحقیق و جستجو مطالب مورد علاقه خود را در کلاسهای بحث آزاد کانون به صورت کارگاهی توضیح و درباره آن حرف می زند.هدف خود باوری و ایجاد حس اعتماد به نفس و فرگیری اطلاعات و آموزش آن است..