دختران شرکت کننده در اردوی استانی اعضا فعال مراکز کانون با فلسفه حجاب و عفاف آشنا شدند

کارگاه آموزشی فلسفه حجاب و پیامدهای اجتماعی آن با حضور ابوالهادی اعضا شرکت کننده در اردوی استانی اعضا فعال مراکز کانون در نمازخانه اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، در این کارگاه ابوالهادی به تبیین مبانی و فلسفه حجاب و عفاف از منظر قرآن و احادیث و تشریح آثار بی حجابی در خانواده و جامعه و نحوه ارتباط والدین با فرزندان پرداخت.

وی در ادامه ضمن استناد به آیات قران کریم به ارائه سرفصلهایی از جمله تاثیر خانواده ها به ویژه مادران، تاثیر رسانه ها ،آموزش و پرورش در نهادینه شدن حجاب و عفاف  در جامعه پرداخت .
وی افزود:  اگر اعتقاد و باور انسانها قوی باشد و از همان دوران طفولیت این باور در کودکان درونی شود که حجاب مساله ای است که کاملا به نفع انسانها به ویژه بانوان است دیگر نیازی نخواهد بود که در آینده روی این موضوع سرمایه گذاری های کلان کرد.  

 وی گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد، لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.                                                                  .
این کارگاه با هدف آشنایی با شیوه‌های نوین نهادینه‌کردن حجاب در مخاطبان و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در فرهنگ حجاب و عفاف برگزار شد.