کارگاه آموزشی ' صرفه جویی در مصرف آب' برای اعضا

به منظور نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح آب در بین نوجوانان، شورای فرهنگی آب منطقه ای کردستان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع صرفه جویی در مصرف آب " بمنظور استفاده صحیح، گسترش و ترویج فرهنگ بهینه سازی مصرف آب برای اعضا فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان نمود.

 

شادی اسکندری کارشناس حوزه آب در این کارگاه با اشاره به خشکسالی ها و کم آبی چند سال اخیر در کشور، برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی را برای کودکان و نوجوانان مهم ارزیابی کرد.                                                                   
وی گفت :صرفه جویی در مصرف آب امروز یک ضرورت و وظیفه همگانی است و نظر به اینکه خانواده اولین مرکز آموزشی است که کودک با آن آشنا می شود ضروری است خانواده نسبت به فرهنگ سازی بحث صرفه جویی در مصرف آب اولین گام را بردارند.
وی با اشاره به اینکه آب تنها ماده ایست که جایگزین ندارد و قابل تولید نیست افزود: با یک بازنگری ساده در تاسیسات بهداشتی منزلمان  میتوانیم سالیانه از هدر رفت چندین لیتر آب جلوگیری نماییم.                                                          
دبیر شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای استان کردستان، هم در سخنانی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ترویج الگوهای صحیح مصرف آب  برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد و تأکید نمود؛ باتوجه به اینکه آب مایه حیات است پس لازم است نگاهمان به این موضوع حیاتی باشد و در مصرف بهینه آن جدی باشیم.                                                   
کامران سهرابی با اشاره به اینکه مدیریت و کاهش مصرف آب در گرو تغییر نگرش مردم در نحوه مصرف است.گفت: فرهنگ سازی در مصرف آب و ایجاد حساسیت در میان مردم نسبت به الگوی مصرف آب، نقش حیاتی و مهمی در زندگی انسان دارد.                             .
سهرابی اظهار داشت: شورای فرهنگی شرکت آب منطقه ای استان کردستان از هر ظرفیت و فرصتی برای تبیین الگوی مصرف و فرهنگسازی مصرف بهینه آب در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان استفاده می نماید. 
  وی نوجوانان را مروجین فرهنگ صحیح استفاده از آب در خانواده دانست و افزود: بایستی  به قدری در مورد مصرف صحیح آب اطلاع رسانی شود تا به عنوان یک ارزش در نهاد افراد تبلور یابد.
 در پایان این کارگاه در مورد آب های زیرزمینی ،آب های مجازی و روش های صرفه جویی و ... نیز توضیحاتی داده شد و مسابقه ای در این خصوص مابین نوجوانان حاضر در مراسم طراحی و به 10 نفر از برگزیدگان از طرف شرکت آب منطقه ای کردستان، هدایایی داده شد

 

لازم به ذکر است به شرکت کنندگان در کارگاه کتاب "نجاب آب" اهدا گردید