محفل قصه در مراکز کانون استان کردستان برگزار شد

دبیر جشنواره قصه گویی استانی در سخنانی گفت:دیروز 27 مهر ماه در همه مراکز استان محفل قصه ،با حضور قصه گویان کانونی و بخش آزد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،سهیلا شیخی افزود:محفل قصه بخش مقدماتی،نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی می باشد که به صورت همزمان در همه مراکز برای استفاده بیشتر و بهتر اعضا و دانش آموزان در شهرهای مختلف اجرا شد .

شیخی خاطر نشان ساخت:در این محفل مربیان ضمن ارائه قصه ها، خود را برای جشنواره استانی آماده کرده تا کنون حدود 70 نفر قصه گو در بخش های مربیان فرهنگی هنری ،ادبی و همچنین قصه گویان بخش ویژه شامل پدر بزرگ ها و مادربزرگها و اعضای نوجوان و قصه گویان بخش آزاد اعم از معلمین مدارس و مربیان مهد های کودک اعلام آمادگی نموده اند و لوح فشرده قصه ها یشان رابه دبیرخانه جشنواره قصه گویی ارسال کرده اند .

وی در ادامه عنوان کرد:جشنواره قصه گویی هر ساله در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و ایجاد زمینه لازم برای ارتقا دانش نظری و تبادل تجربه مفید میان قصه گویان و همچنین ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه گویی به عنوان یکی از فعالیتهای اصلی کانون در مراکز  برگزار می گردد.

مدیر کل کانون استان کردستان گفت:قصه گویی ابزاری مهم و عاملی موثر در پرورش فکرو خلاقیت و افزایش مهارت های اجتماعی در سنین کودکی است . این تاثیر با نظر به آموزش غیر مستقیمی که در بطن هر قصه نهفته است آشکار می شود .

لازم به ذکر است،نوزدهمین جشنواره قصه گویی  مرحله استانی در تاریخ 8 و 9 آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار می شود .