گردهمایی آموزشی "سلامت روان افراد آسیب پذیر در بحران " در سقز برگزار شد

همزمان با هفته ی سلامت گردهمایی آموزشی “سلامت روان افراد آسیب پذیر در بحران “ با حضور بیش از 150 نفر از والدین ، مسئولین ادارات فرهنگی، اعضای مرکز ، مدیران و مربیان تربیتی مدارس با مشارکت مرکز بهداشت توسط مرکز شماره دو سقز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،کوثر الماسی مسئول مرکز شماره دو سقز در سخنانی در این گردهمایی ضمن ارائه ی عملکردی از فعالیتهای انجام شده در مرکز توسط اعضا و مربیان در سال 95 به مخاطبان  ، هدف از اجرای این گردهمایی آموزشی را ارتقای آگاهی های عمومی در زمینه ی بهداشت روان  در رابطه با کودکان ، ایجاد بستر سازنده جهت معرفی توانمندی های پرورشی کانون ، تعامل با ارگان های فعال در حوزه ی سلامت کودک نام برد و اذعان داشت: حضور والدین اعضا و نیز معلمان و مدیران مدارس در این برنامه ، می تواند معرف بخشی از فعالیتهای انجام گرفته ی اعضا و مربیان این مرکز باشد .

در این گردهمایی شیرین احمد پناه کارشناس مرکز بهداشت با ارائه ی توضیحاتی در خصوص حمایت های روانی از کودکان ، چگونگی حمایت از افراد آسیب دیده و بازماندگان حوادث و بلایا ، نحوه ی ارائه ی خدمات حمایتی توسط والدین را مورد بررسی قرار داد .

وی همچنین با ارائه ی بروشورهای آموزشی هفته ی سلامت روان ،  انواع بازی های حمایتی ، نحوه ی حفاظت از سلامت روان کودکان در بلایای طبیعی و باورهای نادرست عموم در خصوص اختلالات و بیماریهای روانی رابه چالش کشید.

 ایشان ضمن قدر دانی از حضور پررنگ والدین و مدیران مدارس از این گردهمایی آموزشی ، فعالیتهای کانون شماره دو در سقز را در تعامل با ارگان های کودک محور چشمگیر و قابل تقدیر دانست .

در پایان این گردهمایی والدین از آثار سفال و کاردستی کودکان و آثار ادبی اعضا بازدید بعمل آوردند و مربیان فرهنگی و ادبی مرکز به ارائه ی توضیحاتی پیرامون آثار تهیه شده توسط اعضا در مرکز برای والدین و مسئوولین حاضر پرداختند . 

لازم به ذکر است،در هفته ی سلامت ( 24 لغایت 30 مهرماه ) با مشارکت مراکز کانون و همکاری واحد سلامت روانی اجتماعی مرکز بهداشت ،  برنامه ها و کارگاه های متعددی برای اعضا ،  کودکان و والدین این مراکز برگزار گردید.