نشست معرفتی و اعتقادی"امام،جوانان و انقلاب" در دهگلان برگزار شد

به مناسبت ایام دهه ی مبارک فجر اتقلاب اسلامی دیروز در محل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان دهگلان نشست معرفتی و اعتقادی"امام،جوانان و انقلاب" با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،این مراسم با حضور روحانیون و تعدادی از روسای ادارات شهرستان و همچنین اعضای هلال احمر و اعضای نوجوان دختر مرکز کانون دهگلان برگزار شد.

در این مراسم ضمن خوشامدگویی و قرائت سوره ی فجر و سرود ملی جمهوری اسلامی، حاج آقا عظیمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره ی ویژگی های معرفتی امام و همچنین نقش جوانان در شکل گیری انقلاب اسلامی سخنانی ایراد فرمودند.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین تحول قرن چهاردهم هجری قمری و بیستم میلادی و نقطه ی عطف در تحولات جهانی است و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش«این انقلاب بزرگ که دست جهان خواران و ستم گران را از ایران بزرگ کوتاه کرد با تأییدات غیبی الهی پیروز گردید اگر نبود دست توانای خداوند امکان نداشتو بنابراین امانت الهی و تحفه ی الهی و هدیه ی غیبی و پدیده ی الهی است که از جانب خداوند منان به ملت ایران عنایت شده و شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه ی انقلاب ها جداست، هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب.

عظیمی خاطر نشان ساخت:اهمیت و ارزش «شناخت» با استمداد از کتاب و سنت و الهام گرفتن از معارف دینی و رهنمود های پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان آشکار شد و این همه آیه و حدیث که در تشویق و ترغیب به سوی معرفت، بصیرت، علم، تفکر، تعقل، هدایت، فهم و تفقه آورده شد بستری مناسب برای بررسی دلایل ضرورت شناخت انقلاب اسلامی فراهم نمود و ذهن خوانندگان را برای پی گیری مباحث آماده ساخت.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان گفت:آگاه کردن نوجوانان و جوانان و شناساندن انقلاب به آنان، وظیفه ی همه ی اندیشمندان جهان اسلام است و این رسالت عمومی در پرتوی شناخت عمیق انقلاب جامه ی عمل به خود می پوشد.

وی افزود:جوانان ذخایر گران قدر جامعه ی ملت و مملکت و سرمایه های بزرگ انقلاب و اسلام هستند آنان که در زمان پیروزی انقلاب ایران هنوز بدنیا نیامده بودند و اکنون بزرگ شده اند، وظیفه ی والدین، معلمان، مربیان، استادان، روحانیون و رهبران فکری، فرهنگی و معنوی جوامع اسلامی است که با به کار بردن همه ی توانایی ها و ابزارهایی که در اختیار دارند و استفاده از بهترین شیوه های تعلیم و تربیت،احکام و تعالیم دینی،فرهنگ و ایدئولوژی انقلاب اسلامی را به جوانان بیاموزند تا آنان توانایی تحلیل اوضاع و احوال سیاسی،اجتماعی و فرهنگی جامعه و جهان را پیدا کنند و مدافع دین و مکتب و سرباز انقلاب اسلامی باشند.

عظیمی خاطر نشان ساخت:در ادامه عنوان ساخت بنابراین تربیت نسل جدید براساس معیار های اسلام ناب محمدی(ص) و انتقال تجارب انقلابی و علم و فرهنگ انقلاب به آنان وظیفه ی همگانی است و آگاه ساختن هرچه بیشتر و هرچه دقیق تر و صحیح تر نسل امروز جهان اسلام از حقایق و واقعیات مربوط به انقلاب اسلامی، وظیفه ی مهم جوانان دیروز است و ایفای چنین نقشی در گروی شناخت عمیق و آمادگی و توانایی برای آگاه نمودن و شناساندن است چون شناساندن مجهول امکان پذیر نیست و شناساندن، نیازمند شناختن است.

مسابقه شعارنویسی،معرفی وقایع و ایام ،معرفی شخصیت امام خمینی (ره)،قصه گویی ،کاردستی ساخت پرچم ، نمایش فیلم ،سرود،کاردستی،ایستگاه نقاشی،کارت تبریک گل لاله،طرح و نوشته ادبی،مولودی خوانی و دف نوازی و کارگاه سفال و ساخت مجسمه های گلی با عنوان "پرنده های آزادی" از دیگر برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری دهگلان در ایام دهه مبارک فجر بود.