کد خبر: 269275
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
عطر رمضان در مراکز کانون پرورش استان کردستان

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت ماه مبارک رمضان به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و ادبی پرداختند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان مجموعه ای از فعالیت های اسلامی تحت عنوان " بوسیدن روی ماه خدا " در مرکز فرهنگی - هنری مریوان اجرا گردید .

فعالیت های قرآنی و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، آشنایی با احکام نماز ،روزه و آشنایی با احادیث پیامبر " ص "، شعرخوانی و قصه گویی و بحث آزاد و نمایش خلاق و....از جمله برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری مریوان است که در راستای رشد فضایل معنوی در کودکان و نوجوانان اجرا شده است .

از دیگر برنامه های اجرایی مرکز مریوان برنامه محفل انس با قرآن و تلاوت آیات قرآن توسط قاریان کودک و نوجوان دختر و پسر بود که در این ویژه برنامه تعداد 50 نفر اعضای دختر و 20 نفر اعضای پسر مشارکت داشتند.

محفل انسی با قرآن برنامه ،دف نوازی و تفسیر سوره قدر از دیگر برنامه های اجرایی مرکز مریوان بود که همزمان با آغاز لیالی قدر اجرا گردید .

 همزمان با این ایاک مبارک مراسم افطاری و جشنی با عنوان بوسیدن روی ماه برای روزه اولی ها همراه با ختم سوره های جزء سی ام قرآن کریم با شرکت53 نفر از اعضای دختر در مرکز شماره یک سقز اجرا گردید که اعضای دختر مرکز با پوشش چادر نماز در این ویژه برنامه شرکت نمودند ودرسفره افطاری ساده و صمیمانه به باز نمودن روزه خود با چند عدد خرما و لقمه های نان و میوه پرداختند .

 از دیگر برنامه های اجرایی این جشن میتوان قصه گویی قصه قرآنی هنوز روز چهارم نیامده بود ،معرفی آداب نماز خواندن و روزه داری ،دعا خواندن و نثار فاتحه برای شادی روح رفتگان و برپایی نماز جماعت اشاره نمود.

همچنین این مرکز در طول ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های قصه گویی،سی روز سی قصه قرآنی برگزاری کارگاه سفالگری با موضوع ساخت تسبیح ، برگزاری کارگاه ادبی با موضوع بوسیدن روی ماه ، ختم جزء سی ام قرآن کریم توسط اعضای پسر ،برگزاری کارگاه نقاشی با موضوع بوسیدن روی ماه ،اجرای ششمین سال ویژه برنامه هنری - ادبی پیک رحمت ،آموزش کاردستی فرشته برای اعضای دختر و کاردستی مسجد برای اعضای پسر، آموزش طراحی کلمات قرآنی با استفاده از دفتر نقش، اجرای مسابقه کامل کردن احادیث ، اجرای بازی کلمات قرآنی و پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بهاران سنندج درایام شب های قدر جهت آشنایی بیشتر اعضاء مرکز برنامه بازدید از مسجد بدر امروز با حضور اعضا برگزار کرد که در این روز برنامه های معرفی ایام شب های قدر،معرفی شخصیت بزرگوار امام علی )ع)،آموزش احکام وضو و نماز، آشنایی با نماز های یومه ی نیز اجرا گردید.

به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان و شب های پر خیر و برکت قدر مربیان مرکز بیجار اقدام به برگزاری مسابقه اذان برای اعضای کودک و نوجوان نمودند در این مسابقه مربی مسئول مرکز درباره شبهای قدر و فضیلت این شبها برای مسلمانان و معرفی واقعه شهادت حضرت علی علیه السلام و معرفی امیرالمومنین علی علیه السلام نموده و سپس اعضا را با اذان و اقامه ی نماز آشنا کردند در ادامه اعضای کودکان و نوجوان مرکز در این مسابقه شرکت کرده و نفرات برتر مسابقه هدایایی داده شد .

مرکز شماره دو مریوان نیز متناسب با این ایام  فضا سازی شد و برنامه های تلاوت قرآن کریم، دعا،  قصه گویی از قصص قرانی ، نمایش خلاق، کاردستی، شعرخوانی، بحث آزاد " چگونه از گناهان دوری کنیم "، معرفی کتاب، معرفی شخصیت های اسلامی. سفالگری با موضوع" عبادت"، نقاشی با موضوعاتی از جمله: " مسجد، سفره افطاری، رازو نیاز، من و چادر نمازم" با هدف گرامیداشت ماه مبارک رمضان، آشنایی کودکان و نوجوانان با آموزه های دینی، تقویت روحیه خدا جویی، آشنایی با قرآن و احکام با حضور اعضا برگزار شد.

کلاسهای آموزش و روخوانی قرآن کریم ، کلاسهای تفسیر وبیان محتوای سوره ها،قصه گویی از زندگانی ائمه و پیامبران ،تصویر سازی قصه های پیامبران توسط اعضا،معرفی وقایع و ایام ولادت امام حسن (ع)، شهادت حضرت علی(ع) ، و شبهای قدر،معرفی شخصیتهای مرتبط با ماه مبارک رمضان،آشنایی با احادیث و احکام با موضوع روزه ،آشنایی با آداب دعا کردن، آداب تلاوت قران ، آداب غذا خوردن،برپایی کارگاه نقاشی و سفالگری ،مسابقات ادبی،فعالیت کاردستی،نمایش فیلم کشتی حضرت نوح،معرفی کتابهای مربوط به پیامبران و ائمه ، کتاب داستان افطار،شب پرحادثه و سرنوشت ساز و برگزاری مسابقه حفظ حدیث و....نام برد که اعضای مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند با اشتیاق فراوان در این فعالیتها شرکت می کنند .

به مناسبت ماه مبارک رمضان،ویژه برنامه ی دعا خوانی و ذکر گویی با عنوان "دستهای بزرگ نیایش"همراه با ختم جزء سی قرآن مجید در مرکز شماره دو سقز به اجرا در آمد در این آیین معنوی پنجاه نفر از اعضای فعال مرکز با پوشش چادر و یادگیری و انجام  وضو  جهت تلاوت قرآن در مرکز،در ویژه برنامه ی  دعا خوانی و ذکر اسماء مبارکه ی خدواند در ختم  جزء سی قرآن  مجید مشارکت کردند .

برگزاری جشن تکلیف روزه اولی ها ، معرفی کتابهای دینی ، برگزاری آیین های  دینی ختم قرآن و برگزاری کلاسهای تفسیر جزء  بیست و نه و سی ام قرآن مجید ، معرفی مکه و کعبه ی مقدس در قالب کاردستی و با استفاده از کره ی جغرافیایی ، برگزاری کارگاه های سفال و نقاشی با موضوع "روزه داری ، سفره ی افطار و سحری" ،معرفی شخصیت های دینی ، برگزاری کارگاه قصه گویی قصص قرآنی ، معرفی مساجد و بازدید از مساجد طی ماه مبارک رمضان ، اجرای  برنامه ی معنوی" اعضای خیر " با اهدای وجه نقد اختیاری به صندوق های صدقه ی کمیته ی امداد و صندوق کمکهای مردمی بهزیستی نصب شده در مرکز ، اجرای مسابقات متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی برای اعضا،برگزاری کارگاه ادبی ویژه ماه مبارک رمضان ، برگزاری کارگاههای آموزش احکام ، آشنایی با احادیث و آشنایی با قرآن و برپایی نماز جماعت اعضای پسر و دختر از فعالیتهای برنامه ریزی و اجرا شده ی این مرکز شماره دو سقز بود که به مناسبت ماه مبارک رمضان می باشد .

 روخوانی سوره های  قرآن کریم متناسب با گروه سنی اعضاء آشنایی با احادیث و قصه‌های قرآنی ،مسابقات قرآنی با موضوع سی روز- سی حدیث برگزاری جشن تکلیف برای روزه اولی ها،برگزاری کارگاه ادبی با موضوع رمضان ماه خوب خدا،برگزاری کارگاه سفالگری ازجمله فعالیت های مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بانه بود که در ایام برای کودکان و نوجوانان در مرکز برگزار شد.