کد خبر: 268684
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
بازدید 2339
مربی گری شغل نیست، عشق است

مراکز کانون جای آدمهای عاشق است، اگر یک مربی در دل بچه ها نفوذ کند می تواند غوغا کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، در حاشیه برگزاری گردهمایی عمومی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، حسن مجیدی فراز اساتید دانشگاه به بیان مباحث تربیتی و ویژگی های یک مربی موفق پرداخت.
مجیدی فر با بیان این که تزکیه نفس بالاتر و مهم تر از تعلیم است، خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی هنری کانون جایی است که کودکان و نوجوانان بایستی راه انسان بودن را بیاموزند چرا که اگر فردی بالاترین مدارج علمی را داشته باشد اما انسانیت نداند، در جامعه از ارزشی برخوردار نیست.
وی افزود: هدایت یک فرد کار سخت و نفس گیری است همانگونه که حضرت نوح (ع)950 سال تبلیغ یکتا پرستی کرد و فقط ٨2 نفر بر کشتی او سوار شدند.
این استاد دانشگاه با اشاره به این که مربی گری شغل نیست و مراکز کانون جای آدمهای عاشق است یادآور شد:کسانی که جانانه پای کار بایستند به طور قطع برکاتش را می بینند چرا که گاهی به بعضی کارها مدال و جایزه ای داده نمی شود، اما بسیار ارزشمند است و زیبایی کار شما زمانی مشخص است که عالم در حیرت تاثیر آن قرار می گیرد.
مجیدی فر،مقبولیت عقلی و محبوبیت قلبی را دو ویژگی یک مربی موفق دانست و تصریح کرد:یک مربی در وهله اول بابد بچه ها را دوست داشته باشد وقتی بتوانید در قلب آن ها نفوذ کند می تواند غوغا به پا کند.
وی در ادامه گفت:در روایتی آمده است وقتی حضرت موسی (ع) از خداوند پرسید بهترین عمل در نزد تو چیست، خداوند فرمودند "بچه ها را دوست بدارید" بنابراین ارزش انسان به حدی است که خلیفه خدا بر روی زمین است و این امروظیفه مربیان بسیار سنگین می کند.
این مدرس دانشگاهی خطاب به مربیان کانون اذعان داشت:هیچ گاه انسانی را نا امید نکنید، اگر نمی توانیم کسی را پرورش دهیم به او برچسب نزنیم بلکه به این فکر کنیم که چرا نتوانستیم او را در مسیر درست قرار دهیم.
مجیدی فر، محبت را یک اهرم قوی و مهم ترین اصل در تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد: به کودکان و نوجوانان انسان بودن را یاد دهید و روح سپاسگزاری را در آن ها زنده کنید.
گردهمایی عمومی کارشناسان و مربیان مسوول، فرهنگی، هنری و ادبی مراکز فرهنگی هنری روز دوشنبه اول خردادماه در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان برگزار شد.