کد خبر: 268874
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
بازدید 1044
اعضای کانون عنبراباد؛ همیاران محیط زیست و طبیعت

در بازدید روسای محیط زیست و منابع طبیعی از مرکز فرهنگی هنری عنبرآباد، اعضای فعال این مرکز به عنوان همیاران محیط زیست و طبیعت معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، مریم جهانشاهی مربی مسوول کانون عنبرآباد در این باره گفت: همزمان با آغاز فعالیت های تابستانی و با هدف شناساندن ظرفیت های موجود در کانون نشستی با حضور روسای محیط زیست و منابع طبیعی در مرکز فرهنگی هنری عنبرآباد برگزار شد.
جهانشاهی افزود:در این نشست علاوه بر معرفی کانون و نوع فعالیت هایی که در مراکز فرهنگی هنری انجام می شود درباره ظرفیت های موجود در کانون برای تعامل و همکاری با محیط زیست و منابع طبیعی و نقش اعضا و مربیان در فرهنگ سازی برای حفظ سرمایه های طبیعی گفت و گو و تبادل نظر شد.
در همین حال رضا ناصری رئیس منابع طبیعی شهرستان با اشاره به اهمیت و نقش کودکان و نوجوانان درحفظ و نگهداری از منابع طبیعی، یادآور شد: اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به قدری است که می توان گفت در سبد غذایی خانواده ها هم تاثیر گذار است.
ناصری با بیان این که هر هکتار جنگل سالیانه 68 هزار تن اکسیژن تولید می کند و هر درخت حجم زیادی از گرد و غبار را در خود نگه می دارد تا به ما انسان ها و دیگر موجودات آسیب نرسد خاطرنشان کرد: مربیان کانون  می توانند برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با این سرمایه های ملی و طبیعی بسیار تاثیرگذار باشند.
وی افزود: منابع طبیعی شهرستان آمادگی دارد آموزش های لازم را برای چگونگی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به اعضای کانون ارائه کند.
بنا بر این گزارش، در پی این بازدید تعدادی از اعضای فعال مرکز عنبرآباد به عنوان همیار محیط زیست و طبیعت معرفی شدند.
همچنین به پیشنهاد مربی مسوول مرکزعنبرآباد  قرار شد مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست و طبیعت با همکاری کانون پرورش فکری و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برگزار و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا شود.