82 اثر رضوی از کرمان به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد

با پایان داوری مرحله ی استانی پانزدهمین جشنواره کودک و نوجوان رضوی در کرمان، 82 اثر برگزیده استانی به دبیرخانه کشوری جشنواره در تهران ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کرمان، جشنواره پانزدهم رضوی در بخش کودک و نوجوان با هدف توسعه مفاهیم دینی و ترویج فرهنگ رضوی در میان کودکان و نوجوانان با 8 موضوع در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار شد.
بنا بر این گزارش محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این باره گفت: با اعلام فراخوان جشنواره در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان بیش از یک هزار و 525 اثر رضوی در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی تولید و از این میان 491 اثر به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال شد.
روحی با اشاره به این که «امام رضا علیه‌السلام» و «حکمت، متانت و سخاوت» (از سیره اخلاقی امام رضا علیه‌السلام و معارف رضوی) از محورهای موضوعی این جشنواره است، افزود: پانزدهمین جشنواره رضوی در بخش فرهنگی شامل نشریه‌نگاری، کتاب‌سازی، کاردستی ویژه کودک و نوجوان، قصه‌گویی ویژه‌ بزرگسال، در بخش ادبی شامل شعرسرایی و داستان نویس ویژه کودک و نوجوان و در بخش هنری شامل سرود و پویانمایی برگزار شد.
وی با اشاره به این که در مجموع 307 کودک و 410 نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون استان کرمان در این جشنواره شرکت کرده اند، خاطرنشان کرد: پس از داوری آثار ارسالی به دبیرخانه استانی، در بخش فرهنگی 12 اثر کاردستی، 8 اثر نشریه نگاری و 10 اثر کتابسازی به عنوان آثار برگزیده استانی انتخاب و به دبیرخانه کشوری ارسال شده است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان یادآور شد: در بخش ادبی 21 اثر داستان نویسی و 27 اثر شعرسرایی و در بخش هنری یک اثر پویانمایی و یک سرود با رای داوران هر بخش انتخاب و برای حضور در بخش کشوری این رقابت معرفی شدند.
روحی با بیان این که به دلیل کیفیت بالای آثار در بخش سرود 2 اثر نیز به عنوان قابل تقدیر استانی شناخته شد، تصریح کرد: در بخش قصه گویی این جشنواره نیزکه همزمان با جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد  45 اثر رضوی از کرمان  به دبیرخانه کشوری ارسال شده است.
وی  با اشاره به سطح کیفی آثار تولید شده، خلاقیت، تازگی و نوآوری را از جمله نکات قابل توجه در آثار دانست و گفت: آیین پایانی و تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی پانزدهمین جشنواره رضوی همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره رضوی