کد خبر: 269173
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
بازدید 966
جشنواره مادران قصه گو به میزبانی زرند برگزار می شود

تیرماه سال جاری؛نخستین جشنواره " مادران قصه گو" به مدت یک هفته در شهرستان زرند برگزار می شود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، شهرستان زرند از سال گذشته با امضای میثاق نامه ای توسط مسوولین شهرستان به عنوان شهر دوستدار کودکان نام گرفت.
در همین راستا دستگاههای فرهنگی این شهرستان در نظر دارند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری به معیارها و استانداردهای این میثاق نامه نزدیک تر شوند و به همین منظور نخستین جشنواره مادران قصه گو با  هدف ترویج فرهنگ قصه گویی در خانواده ها و تقویت پیوند مادران و  فرزندانشان در تیرماه سال جاری در زرند برگزار می شود.
بنا بر این گزارش، نشست هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری جشنواره روز 20 خردادماه با حضور فرماندار، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسوولان فرهنگی شهرستان زرند در فرمانداری این شهرستان تشکیل و درباره چگونگی  برگزاری مطلوب این جشنواره تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
نخستین جشنواره مادران قصه گو 17 تا 22 تیرماه در زرند برگزار می شود و هوشنگ مرادی کرمانی و هدی حدادی تصویرگر و نویسنده کتاب های کودک و نوجوان نیز به عنوان مهمانان ویژه در این جشنواره حضور خواهند یافت.
گفتنی است، پیش از این نیز مرکز فرهنگی هنری کانون زرند به عنوان یکی از متولیان این جشنواره برای ارتقای سطح کیفی جشنواره کارگاه آموزشی ویژه مادران را با حضور 60 نفر از علاقه مندان به هنر قصه گویی برگزار کرد و فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به عنوان مدرس دوره مباحث آموزشی را درباره ویژگی های قصه گویی به فراگیران آموزش داد.