اجرای 30طرح ترویج کتاب خوانی درمراکزکانون استان کرمانشاه

"رضا موزونی"از اجرای 30 طرح ترویج کتاب و کتابخوانی به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در استان کرمانشاه خبر داد.

                    به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه،"رضاموزونی"-مدیرکل کانون استان-ازاجرای 30 طرح ترویج کتاب و کتابخوانی به‌مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در استان کرمانشاه خبر داد.
                    وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح مذکور تا روز کتاب و کتابخوانی بیش از 90 هزار جلد کتاب توسط کودکان و نوجوانان کرمانشاهی مطالعه شود.

                    به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در این طرح کودکان و نوجوانان به‌صورت غیر مستقیم به مطالعه کتاب پرداخته و با تشکیل گروه و در قالب تیم‌هایی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

                    موزونی با بیان اینکه در این طرح کودکان و نوجوانان کتاب‌های در اختیار خود را خلاصه‌نویسی می‌کنند، افزود: کودکان و نوجوانان هم‌چنین باید بتوانند نقاشی قسمت‌های مختلف کتاب‌ها را انجام دهند.

                    مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانانی که بتوانند در این طرح موفق شوند و کتاب‌های بیشتری را مطالعه کنند به‌عنوان افراد برگزیده انتخاب شده و جوایزی را دریافت می‌کنند.

                   وی با اشاره به اهمیت کودکان و نوجوانان در دنیای امروز، افزود: بسیاری از بسترسازی‌های برنامه‌ آینده کشورها بر اساس برنامه‌ریزی برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود.

                    مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه دنیای متفاوت کودکان و بزرگسالان را نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق دانست و گفت: کودکان در حوزه ادبیات به راهنمایی‌های مربیان، معلمان و والدین خود محتاج هستند.

                    موزونی با بیان اینکه مطالعه کتاب می‌تواند نوعی سرگرمی برای کودکان تلقی شود، یادآور شد: افزایش تجربه در کودکان و نوجوانان و گسترده شدن دامنه لغات آنان از جمله ویژگی‌های مهم مطالعه کتاب در بین این قشر است.

                  به گفته مدیرکل کانون استان، آماده شدن کودکان برای شناخت محیط اطراف و آموختن راه‌های مقابله با مسائل مختلف در زندگی از دیگر موضوعات اساسی در خصوص مطالعه کتاب در بین کودکان به شمار می‌رود.

                  وی بیان داشت: مطالعه کتاب توسط کودکان می‌تواند در ایجاد احترام به اصالت انسانی موثر باشد و نقش بسزایی در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه داشته باشد.

                  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ادبیات مختص به کودکان را ادبیاتی نوپا دانست و گفت: این ادبیات در تاریخ کشور ما بیش از 100 سال سابقه ندارد.

                موزونی تاکید کرد: در صورتی که ادبیات بتواند حس مطالعه را در کودکان تقویت کند، رسالت خود را به درستی انجام داده و به‌عنوان ابزاری بسیار مناسب در بین آنان ایفای نقش خواهد کرد.