فعالیت های «پلیس فتا» به اعضای مراکز کانون استان معرفی می شود

اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، با دعوت از پلیس فتا قصد دارد تا استفاده ی مناسب از فضای مجازی را برای مربیان و اعضای مراکز کانون فراهم سازد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، ضمن هماهنگی و دعوت از مدیریت «پلیس فتا» در شهر کرمانشاه، چند تن از نیروهای  این مدیریت در مجتمع فرهنگی هنری شماره یک/کرمانشاه حضور پیدا کرده و به معرفی فعالیت های پلیس فتا پرداختند.

در این برنامه ، سه تن از نیروهای پلیس فتای استان کرمانشاه ، به  آموزش آسیب های فضای مجازی وبازی های رایانه ای پرداختند.دراین جلسه  که نزدیک به دو ساعت به طول انجامید، علاوه براعضای مرکز، تعدادی از نیروهای ستادی اداره کل کانون استان و همچنین مربیان فرهنگی، هنری،وتعدادی ازخانواده های اعضا نیز شرکت داشتند.

در ابتدای این برنامه که  آموزش به صورت کلیپ های  تصویری انجام شد، یکی از نیروهای پلیس فتای حاضر در جلسه به معرفی کوتاهی ازفعالیت های پلیس فتا پرداخت.

وی  گفت: پلیس چیز ترسناکی نیست.افرادی که در پلیس خدمت می کنند،فعالیتشان برای ایجاد امنیت و آرامش است.پلیس فتا نیز مخصوص پیگیری و رسیدگی به جرائم اینترنتی است.درحقیقت پلیس فتا؛ سایه سار امنیت و آرامش در فضای مجازی تعریف می شود.

درادامه ، نیروهای پلیس فتا به بیان معایب و مزایای استفاده از اینترنت و فضای مجازی پرداختند.

به نقل از پلیس فتا، تعداد کاربران اینترنتی در میان کودکان بیشتر از بزرگسالان است.همچنین، نزدیک به 45 میلیون کاربر اینترنتی در ایران وجود دارند.

در بخشی دیگر از برنامه،نحوه ی صحیح نشستن پشت میز رایانه، بازی های مختلف رایانه ای ایرانی وخارجی ،کارکردهای شبکه های اجتماعی موبایل، اتاق های گفتگو(چت)،و...برای حضارمعرفی شد.

استحاله کردن اعتقادات دینی و اسلامی از طریق بازی های رایانه ای ، بحث دیگری بود که  علاوه بر توضیح این امر، فیلم های آموزشی مختلفی نیز برای مدعوین به نمایش درآمد.

نیروهای پلیس فتا، توصیه هایی را برای علاقمندان به دنیای مجازی داشتند.به گفته ی آنان، با اینکه نمی توان جلوی پیشرفت علمی و تکنولوزی را گرفت،اما می توان آن را کنترل کرد.

توصیه ی دیگر به کاربران اینترنتی این بود که فریب پیامک های دروغین را نخورید.در فضای مجازی از مشخصات اصلی خود استفاده نکنید.در فضای مجازی به یکدیگر احترام بگذارید.

مهمترین توصیه ی نیروهای پلیس فتا خطاب به خانواده بود.به گفته ی آنان، یکی از مشکلاتی که خانواده های امروزی را تهدیدمی کند؛فاصله ی عمیقی است که هر روز میان والدین و فرزندان در حال شکل گیری است. والدین باید فرصت کافی را برای گذراندن با فرزندان خود داشته باشند.

این برنامه  قرار است که تا اواسط شهریورماه و با هماهنگی  صورت گرفته از سوی دفتر استان، در تمامی مراکز سطح شهر کرمانشاه و همچنین برای کلیه ی مربیان این اداره کل به اجرا درآید.