فعالیت ادبی، قلب فعالیت های کانون است

انجمن ادبی آفرینش های ادبی اداره کل کانون استان کرمانشاه، یکی از انجمن های فعال در سطح کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کرمانشاه، «رضا موزونی» که در جمع اعضای انجمن ادبی کانون حاضر شده بود، از رشد آثار ادبی اعضای انجمن  های ادبی کانون اظهار خرسندی کرد.

وی بیش از یک ساعت به خوانش آثار شعر وداستان این اعضا گوش فرا داد و رشد قابل توجه آثار اعضا را حاصل کار عاشقانه ی همراه با دانش مربیان ادبی دانست.

«موزونی » گفت: شما بچه ها قلب فعالیت های  کانون را در اختیار گرفته اید، چرا که با کلمه  سرو کار دارید و کلمه روح هستی و آفرینش است.

وی  خاطر نشان کرد گاهی یک کلمه ، جمله ی  مناسب به موقع وبا چینش درست کلمات می تواند مسیر جامعه  و کشوری  را متحول کند.و گاه یک جمله ، یک کلمه  اساس بسیاری از جنگ های دنیا شده است.

مدیر کل کانون عنوان کرد،خداوند با پیامبرش از طریق کلمه  سخن گفته و قرآن مجید گلستان کلمات آسمانی و روح بخش است.

«موزونی» افزود: شما در زندگی عادی و آینده ی خود به کلمات نیاز پیدا می کنید، چرا که ریشه ی بسیاری از اختلافات سنتی خانواده های ما از کلمه نشات می گیرد.اگر یک عروس بتواند خوب ، سنجیده و درست با مادر شوهر خود حرف بزند، کمتر اختلاف  پیش می آید.اگر یک دانش آموز بتواند با همسالان خود درست بحث کند ، اگر یک ارباب رجوع بتواند با مسئول  اداره خوب گفتگو کند ،... بسیاری از مشکلات سنتی و روزمره ماهم حل خواهدشد.

مدیر کل کانون استان گفت: خیلی  از فعالیت های کانون هم برگرفته از فعالیت های ادبی است.یک قصه گویی خوب، یک نمایش عروسکی موفق ،یک تئاترزیبا، یک فیلم تاثیرگذار همگی براساس نوشته ها، جملات و کلمات ساخته می شوند.

«موزونی» گفت: جسم انسان گاه به آرامش نیاز دارد که مسافرت  به مکان های تفریحی جوابگوی این نیاز است و روح هم  به آرامش نیاز دارد وشعر به روح انسانها چه سراینده وچه شنونده آرامش و تعالی می بخشد.

«موزونی» هم  به نوجوانان عضو کارگاههای ادبی کانون توصیه کرد، که در ورود و حضور در انجمن های  شعر خارج از کانون دقت داشته باشند و تحت تاثیر حواشی این انجمن ها قرار نگیرند. و تا آنجا که می توانند ارتباط  خود را با انجمن های ادبی کانون حفظ کنند.

وی در پایان از کارشناسان حوزه ی آفرینش های ادبی و مربیان ادبی به خاطر تلاش و فعالیت در رشد آثار کیفی اعضا تشکر کرد.