حق شناس، مشاور استاندار: افتخارم این است که عضو کانون بوده ام

همزمان با برگزاری اولین اردوی اعضای دختر مراکز کانون استان کرمانشاه،مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه، به عنوان میهمان ویژه در این اردوگاه حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه،در دومین روز از ارودی استانی اعضای دختر مراکز کانون استان کرمانشاه، برنامه های مختلفی به اجرا درآمد.

از برنامه های صبح دومین روز اردو، می توان به برگزاری کارگاههای مختلف فرهنگی، هنری و کاردستی، و دینی اشاره کرد.

در این کارگاهها که به صورت مجزا و در محیط زیبای اردوگاه اجراشد، اعضا به گروههای مختلفی تقسیم شدند.

در «کارگاه هنری وکاردستی»، ساخت عروسک های زیبایی با استفاده از کاغذ کادو و کاموا از سوی مربیان به اعضا آموزش داده شد. این برنامه که با استقبال خوب اعضا همراه بود، منجر به ساخت عروسک هایی رنگی در محیط اردوگاه شد.

«کارگاه فرهنگی» نیز، متشکل از چند برنامه ی جنبی  بود. مسابقه ی حضوری، برنامه های علمی با استفاده از میکروسکوپ، و... از جمله  برنامه های این کارگاه بود.

معرفی سفره های ایرانی و بخصوص ، سفره های نذری ، در« کارگاه دینی » برای اعضا معرفی شد.همچنین از برنامه های جالب در «کارگاه دینی» اجرای برنامه ی سفال بود.دراین برنامه، در ابتدا یکی از مربیان قصه ی زندگانی حضرت «نوح» را برای اعضا تعریف  کرده و پس از آن، اعضا با استفاده از گل سفال و با راهنمایی مربیان، برخی از حیواناتی  که در کشتی حضرت نوح بودند را در ست کردند.

شیوه ی برگزاری این کارگاهها به گونه ای برنامه ریزی شد که طی ساعت معینی، پس از انجام برنامه ها،جای اعضای شرکت کننده در کارگاهها با یکدیگر عوض می شد.

در ادمه ی برنامه ها،انجام بازی های مختلفی همچون طناب بازی، توپ بازی و...در محیط اردوگاه شور و نشاط خاصی را به این برنامه ها داد. فریاد شادی و شور اعضا نیز فضای خاصی را به اردوگاه بخشید.

یکی از برنامه های جذابی که با استقبال خوب اعضا روبه رو شد، برنامه ی ساخت و پرواز بادبادک ها و همچنین ارسال دعا برای کودکان «غزه» بود.

از ساعت 16-19 بعداز ظهر روز دوم اردو، اعضا با کمک مربیان و با استفاده از وسایل مختلفی که پیش بینی شده بود،باد بادک های زیبایی را طراحی و آماده کردند.

پس از آماده سازی باد بادک ها، اعضا آنها را در محیط سبز چمن ورزشگاه اردوگاه به پرواز در آوردند.

پایان بخش این برنامه ،قرائت بیانیه ای توسط نوجوانان حاضر در حمایت ازکودکان ونوجوانان «غزه» بود.

ساعت 21 و همزمان با ولادت حضرت «فاطمه معصومه»(س) و «روز دختر» جنگ شادی زیبایی در محل سالن آمفی تئاتر اردوگاه برگزار شد.

این جنگ شادی ، چند میهمان ویژه هم داشت.

«شریفه حق شناس» مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه از میهمانان ویژه ی این مراسم بود.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط یکی از اعضای پسر مرکز «صحنه» وپ خش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

«رضا موزونی» مدیر کل کانون استان به عنوان اولین سخنران در پشت تریبون قرارگرفت.

وی با عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان ومیهمانان ویژه ی برنامه،از حضور «حق شناس»،مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه در میان اعضای دختر تشکر و قدر دانی کرد.وی حضور مدیر کل بانوان استانداری کرمانشاه را یکی از خاطرات خوب و به یادماندنی  اعضا دانست.

مدیر کل کانون استان دربخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه هرکسی، آرزویی دارد، خطاب به اعضا افزود: مطمئن باشید هر آرزویی و هر چیزی که در ذهن شما باشد، به آن می رسید.من یکی از آرزوهایم، چاپ آثار و نوشته هایم در مجله ی « کیهان بچه ها» بود. و خوشحالم که امروز، این آرزویم برآورده شده است.

«موزونی» همچنین  کانون را از محیط های زیبا و پاک عنوان کرد و گفت: کانون را دوست دارم.و اگر خداوند بخواهد تقدیر کاری مرا دوباره بنویسد، دوست دارم باز هم در کانون باشم.

پس از سخنان مدیر کل کانون استان،جنگ شادی با پخش کلیپی از روند برگزاری اردو و حضور اعضای شرکت کننده ادامه یافت.

قصه گویی یکی ازمربیان، معرفی شخصیت، بازی، مسابقه، اهدای هدیه به دختران، اجرای موسیقی گروه تنبورنوازی اعضای مرکز صحنه، و...از دیگر برنامه های این مراسم بود.

سخنرانی مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه نیز شور خاصی به این مراسم بخشید.

«حق شناس» که در ابتدای حضور در اردوگاه، در جمع صمیمی اعضا قرارگرفته بود، در سخنانش نیز به این موضوع اشاره کرد.

وی گفت: رفتار وگفتار مدیر کل کانون پرورش فکری استان به گونه ای است که همیشه دوست داشته ایم پای صحبت های آقای «موزونی» بنشینیم. و این امر از خاصیت تاثیرگذاری منش و سخنان ایشان است.

مشاور استانداری کرمانشاه با ابراز خوشحالی از اینکه در شب ولادت حضرت معصومه(س) در جمع اعضای برگزیده ی مراکز کانون قرار گرفته است، افزود: من خودم عضو کانون یکی از مراکز کرمانشاه بوده ام. اولین کتابی هم که در کانون و در دوران عضویتم به امانت گرفته ام، هنوز در یادم هست. نام آن کتاب،«توکایی در قفس» و نویسنده اش«نیمایوشیج» بود.

«حق شناس» با اعلام اینکه برنامه ی اردو یکی برنامه های ماندگار در زندگی اعضا خواهد بود،حضورش را در این برنامه، از باب احوال پرسی و اینکه لحظات خوبی را در میان اعضای برگزدیده ی مراکز کانون پرورش فکری باشد، عنوان کرد.

جنگ شادی در ساعت 24 به پایان رسید.